Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Samsung Pay wpuszcza do swojego cyfrowego portfela Alipay

Chińskim odpowiednikiem PayPala można już płacić w ponad 200 tys. sklepów i restauracji, głównie w krajach Azji

Użytkownicy Alipay, czyli chińskiego odpowiednika PayPala, będą teraz mogli płacić bezstykowo w sklepach, bezpośrednio z aplikacji Samsung Pay. To efekt współpracy koreańskiego koncernu z firmą Ant Financial, będącą partnerem Chińczyków – donosi serwis nfcworld.com.

Przeczytajcie także: HCE w BGŻ BNP Paribas pod koniec roku

Płatności dokonuje się podsuwając pod skaner w sklepie ekran smartfonu z wyświetlonym na nim kodem QR. Do tej pory, użytkownicy Alipay przeprowadzając transakcję musieli uruchamiać oddzielną aplikację. Teraz wystarczy, że do portfela Samsunga dopiszą dane konta z chińskiego systemu płatności i odblokują ekran telefonu. Drugi warunek jest taki, że trzeba posiadać jeden z nowych topowych telefonów koreańskiego producenta, na których może działać Samsung Pay. Obecnie są to Samsung Galaxy S7, Galaxy S7 Edge, Galaxy S6 Edge+, Galaxy Note5 oraz nowsze wersje (z 2016 r.) Galaxy A5, Galaxy A7, Galaxy A9 i Galaxy A9 Pro.

Przeczytajcie także: Apple Pay już dostępne w Polsce

Alipay został stworzony w 2004 r. przez Alibabę (największy na świecie serwis e-commerce) i pierwotnie miał służyć wyłącznie do płatności online. Do dzisiaj większość z 400 mln użytkowników wykorzystuje go właśnie do płacenia za zakupy w internecie. Jednak równolegle rozwijana jest funkcja płatności w sklepach, restauracjach, publicznym transporcie czy służbie zdrowia. Np. w marcu Alipay’em można było płacić za jedzenie w 2,1 tys. restauracji McDonald's w całych Chinach. Sieć hoteli Marriott zapowiedziała, że w połowie 2016 r. będzie akceptować tę formę płatności w całej Azji.

Ant Financial podaje, że pod koniec 2015 r. Alipay’em można było zapłacić offline w ponad 200 tys. sklepów i restauracji w Chinach oraz 30 tys. w Korei, Hong Kongu, Singapurze, Japonii i w Niemczech.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies