Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Tylko jedna trzecia osób, które mają aplikację bankową, płaci telefonem. Najnowsze badanie Urzędu Komunikacji Elektronicznej

Według raportu UKE trzy czwarte pytanych używa smartfonu (reszta tradycyjnej komórki), ponad jedna trzecia ma zainstalowaną aplikację bankową

Dokładnie 36,8 proc. osób pytanych w ramach najnowszego badania konsumenckiego Urzędu Komunikacji Elektronicznej potwierdziło, że zainstalowało sobie apkę mobilnej bankowości. Ponad połowa (52,6 proc.) z nich używa jej kilka razy w tygodniu, a mniej niż jedna trzecia (32 proc.) – kilka razy w miesiącu. Tylko 4,1 proc. to tzw. heavy users, czyli osoby, które używają telefonu do dokonywania operacji bankowych kilka razy dziennie.
Przeczytajcie także: 94 proc. seniorów korzysta z bankowości internetowej
Co ciekawe jedynie niecała jedna trzecia (30 proc.) z tych, którzy mają aplikację swojego banku, płaci telefonem zbliżeniowo. Podobnie jak w przypadku użytkowania aplikacji bankowej, płatność zbliżeniowa dokonywana jest przez nieco ponad połowę badanych kilka razy w tygodniu (50,1 proc.), a 26,9 proc. płaci telefonem kilka razy w miesiącu.
Codziennych płatności telefonem dokonuje co ósmy użytkownik (12,3 proc), a kilka razy dziennie robi to 7,5 proc. pytanych.
Przeczytajcie także: Trendy bankowości cyfrowej na ten rok

Według opracowania UKE telefonia komórkowa jest już powszechna – korzysta z niej 93,1 proc. badanych. Większość badanych posiada smartfony, zaś preferowanym sposobem opłacania usług telekomunikacyjnych jest abonament (65,6 proc.). 70 proc. posiadaczy telefonu komórkowego używa internetu mobilnego, głównie do przeglądania stron www oraz korzystania z portali społecznościowych i poczty elektronicznej.
Badanie opinii publicznej w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz preferencji konsumentów zostało wykonane na zamówienie UKE na próbie 1,6 tys. osób, metodą CAPI (wywiad indywidualny wspomagany komputerowo), w listopadzie i grudniu 2018 r.
KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies