Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Już 60 proc. Polaków korzysta z usług finansowych na smartfonach. Najnowszy raport IAB Polska

W ciągu trzech lat o jedną trzecią wzrósł odsetek użytkowników wykorzystujących telefony do płatności lub innych operacji finansowych

Według najnowszego raportu IAB Polska "Mobile 2018", w badaniu zrealizowanym w 2014 roku 42 proc. użytkowników smartfonów deklarowało, że wykorzystuje te urządzenia do płatności, przelewów czy zakupów internetowych. W roku 2017 odsetek ten wzrósł o 17 punktów procentowych – do 59 proc.

Przeczytajcie także: Oto lista banków, które pozwalają płacić mobilnie?

Najwięcej osób korzystających z mobilnego bankowania jest wśród użytkowników w wieku 15-24 lata. W grupie tę formę bankowania wybiera 67 proc. Po 44 roku życia odsetek takich osób spada do poziomu poniżej 50 proc. Według opracowania częściej w tym obszarze są aktywni mężczyźni (63 proc.) niż kobiety (54 proc).

Pytani wśród finansowych aktywności z wykorzystaniem smartfonów zdecydowanie najczęściej wskauzją obsługę konta oraz przelewy bankowe (41 proc.), a w następnej kolejności: kupowanie produktów przez internet (30 proc.), kupowanie biletów (25 proc.) oraz drobne płatności (24 proc.).
Przeczytajcie także: T-Mobile wprowadza nową aplikację

Zdaniem ekspertów IAB Polska pozytywnie na rozwój mobilnych usług finansowych wpłynęły inwestycje firm w tę dziedzinę oraz wejście na polski rynek Google i Apple, oferujących metody szybkich płatności. W ich opinii zwłaszcza obecność globalnych gigantów może jeszcze bardziej wpłynąć na zwiększenie popularności korzystania z mobilnych usług finansowych.

Jak wynika z raportu, 90 proc. osób w grupie 15 lat i więcej używa smartfonów. Natomiast wśród osób w wieku 25-34 lat odsetek ten wyniósł prawie 95 proc, a wśród starszych (w wieku 55+) około 80 proc. Wzrasta też odsetek osób ściągających aplikacje. "Skala wzrostu – choć nie jest duża – wskazuje na to, że użytkownicy coraz rzadziej ograniczają się do aplikacji fabrycznie umieszczonych w urządzeniach, a częściej poszukują potrzebnych im narzędzi" – napisano w opracowaniu.
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies