Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
W polskim e-commerce nadal królują gotówka i pay by linki. Nowe badanie KIR i ZBP

Prawie połowa ankietowanych deklaruje, że zamawiając produkty w internecie wybiera płatność gotówką przy odbiorze

Gotówka i pay by linki nadal przeważają wśród form płatności, które są wybierane przez polskich internautów – wynika z badania zleconego przez KIR i Związek Banków Polskich i przeprowadzonego przez Instytut Kantar TNS.

Przeczytajcie także: Allegro Smart. Tańsze dostawy zakupów internetowych

Ankieterzy zapytali klientów banków o ich preferencje dotyczące płatności za e-zakupy. Okazało się, 40 proc. badanych zadeklarowało, że robi zakupy w internecie i wciąż najwięcej, bo 48 proc. z nich wybiera płatność gotówką przy odbiorze produktu. Kolejnymi dwiema najpopularniejszymi odpowiedziami, które wskazało tyle samo badanych (po 31 proc.) są: płatność on line na stronie banku lub przedpłata przelewem. Zaledwie 3 proc. badanych płaci za zakupy w internecie za pomocą urządzenia mobilnego np. telefonu komórkowego.

Wyniki ankiety wskazują, że najbardziej popularnym bezgotówkowym sposobem płatności w branży e-commerce w Polsce są nadal pay by linki, np. obsługiwany przez KIR system Paybynet. To rodzaj szybkiego przelewu internetowego, podobnego do znanych pay by linków. Z tą różnicą, że umożliwia przesyłanie pieniędzy natychmiast i bezpośrednio na rachunek odbiorcy oraz bez korzystania z pośrednictwa zewnętrznej firmy, jak dzieje się to przy pay by linkach integratorów płatności.

Przeczytajcie także: Podpis elektroniczny może się przydać

Z komunikatu dotyczącego badania wynika także, że coraz więcej sklepów stacjonarnych uruchamia własne witryny zakupowe on line. Według szacunków wartość rynku e-commerce w Polsce w 2018 r. przekroczy 50 mld złotych, a w 2020 r. ma wynieść około 70 mld złotych. Badanie przeprowadzono w marcu 2018 r. na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie klientów banków w wieku 15 lat i więcej.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies