Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Na miasto bez banknotów i monet. Jutro Dzień Płatności Bezgotówkowych

To kulminacja kampanii społeczno-edukacyjnej "Warto Bezgotówkowo". Biorą w niej udział największe organizacje kartowe, banki, Poczta Polska oraz wielu przedsiębiorców

W ramach kampanii rozpoczął się dziś "Tydzień Płatności Bezgotówkowych", którego głównym punktem jest właśnie dzień bez gotówki obchodzony 16 października. Celem jest zachęcenie Polaków do aktywnego korzystania z płatności elektronicznych poprzez pokazanie im zalet tego rozwiązania. Jeśli zapłacicie kartą lub telefonem w tym czasie, możecie skorzystać z wielu promocji. – Aż 91 proc. Polaków uważa, że korzystanie z bankowości elektronicznej i mobilnej jest bezpieczne. To potencjał, w który chcemy inwestować. Nasz cel to edukacja i zachęcanie szerokiej grupy konsumentów do wybierania płatności cyfrowych również przy okazji codziennych, drobnych zakupów – mówi Włodzimierz Kiciński, przewodniczący inicjującej kampanię Koalicji na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności.
Przeczytajcie także: Rusza druga edycja kampanii Warto Bezgotówkowo
Według ostatnich danych Narodowego Banku Polskiego w II kwartale 2018 r. Polacy zrealizowali za pomocą kart 1,35 mld transakcji. Gotówka nadal jest jednak dominującą metodą płatności w małych sklepach stacjonarnych. Choć zdaniem zdecydowanej większości Polaków każdy punkt handlowo-usługowy powinien oferować wybór różnych form płatności, nadal są miejsca, w których nie da się zapłacić kartą lub telefonem. – Widzimy, że na rynku brakuje kilkuset tysięcy terminali POS. Mamy ambicję tę lukę wypełnić. Zależy nam, aby każdy Polak miał możliwość wyboru sposobu zapłaty, a przedsiębiorcy, dzięki płatnościom elektronicznym, mogli poszerzać grono swoich klientów i tym samym zwiększać skalę działalności – podkreśla Paweł Widawski, wiceprezes fundacji Polska Bezgotówkowa.
Przeczytajcie także: Polacy coraz bardziej bezgotówkowi
POS-ów przybywa jednak w szybkim tempie. Na koniec czerwca 2018 r. na rynku funkcjonowało prawie 705 tys. terminali płatniczych – o ponad 49 tys. więcej niż kwartał wcześniej. Autorzy kampanii przypominają o zaletach płatności bezgotówkowych takich jak wygoda, bezpieczeństwo i szybkość. Zwracają także uwagę, iż przyczyniają się one do zwiększania przejrzystości życia gospodarczego i są istotnym narzędziem w walce z szarą strefą.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies