Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Warto płacić cashless, czyli bezgotówkowo. Ruszyła pierwsza taka kampania

Warto Bezgotówkowo to polska odpowiedź na obchodzony za granicą No Cash Day

Dzień bez gotówki był obchodzony w Polsce w kwietniu ubiegłego roku. To jednak wydarzenie komercyjne, w dodatku zostało trochę sztucznie połączone z międzynarodową konferencją technologiczną Money2020. W tym roku więc polskich obchodów No Cash Day nie było a Koalicja na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności przygotowała nowe święto, ustalony na 19 października Dzień Płatności Bezgotówkowych. Poprzedza go trwająca właśnie kampania społeczna Warto Bezgotówkowo, wspierana przez Ministerstwa Finansów i Rozwoju. Serwis Cashless jest jej partnerem medialnym.

Przeczytajcie także: Oto nowy sposób opłacania mandatów

W ramach kampanii przygotowano publikację, w której wyliczane są korzyści z akceptacji bezgotówkowych instrumentów płatniczych. Brak kłopotu z wydawaniem reszty klientom płacącym banknotami o wysokich nominałach, pozbycie się kłopotów z przeliczaniem gotówki i kosztów związanych z jej wpłatą na rachunek bankowy oraz ryzyka kradzieży itd., to tylko niektóre z nich. – Zwykle mało kto się zastanawia, ile kosztuje produkcja banknotów i monet, ich transport, przechowywanie, a po jakimś czasie likwidacja. Koszt obrotu gotówkowego w Polsce wynosi rocznie 1 proc. naszego PKB, czyli około 18,5 mld zł – mówi Dariusz Marcjasz, wiceprezes KIR.

Przeczytajcie także: mBank rozszerza dostęp do wpłatomatów

Firmy, które dotąd przyjmują płatności wyłącznie gotówką, są zachęcane przez organizatorów kampanii Warto Bezgotówkowo do rozpoczęcia akceptacji kart. Argumentów za tym jest sporo. Jest nim choćby to, że dziś terminal w sklepie, restauracji czy punkcie usługowym to standard a jego brak oznaczać może utratę części klientów korzystających wyłącznie z kart. Za instalacją POS-a przemawiają też niskie koszty. – Dziś sprzedawca może zapłacić mniej niż 0,5 proc. prowizji od kwoty transakcji wykonywanych przez klientów kartą. Jeśli doliczyć do tego opłatę za zakup lub wypożyczenie terminala do płatności, to koszty akceptacji kart dla większości małych firm będą niższe niż 100 zł miesięcznie – podkreśla Przemysław Barbrich ze Związku Banków Polskich, ekspert akcji Warto Bezgotówkowo. Więcej na jej temat znajdziecie tutaj.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies