Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nie tylko mBank przyciąga mobilnych klientów. BBVA ma już ich ponad 3 mln

Aplikacje tych banków zajęły dwa pierwsze miejsca w tegorocznym rankingu Forrester Research 

BBVA ogłosił dzisiaj, że w Hiszpanii już ponad trzy miliony klientów korzysta z jego usług za pośrednictwem smartfona. Ich liczba wzrosła o 30 proc. w stosunku do grudnia ubiegłego roku. Trend utrzymuje się od końca 2015 r., kiedy bank deklarował, że ma 1,9 mln mobilnych klientów. Instytucja zdradziła także, że o ile w maju 2016 r. odnotowała prawie 24 mln różnych form interakcji klientów z bankiem za pośrednictwem smartfona, to rok później było ich już 56 mln. To o 135 proc. więcej.

Przeczytajcie także: Historyczny lipiec w mBanku

Bank ma na świecie 19,9 mln ucyfrowionych klientów. Prawie 15 mln z nich załatwia wszystkie sprawy wyłącznie za pomocą telefonów komórkowych. Instytucja podaje, że głównie obsługiwane są w ten sposób karty kredytowe, sprzedawane ubezpieczenia medyczne, na życie i nieruchomości oraz składane wnioski kredytowe. Sprzedaż kredytów konsumenckich przez kanały cyfrowe stanowiła w połowie 2017 r. 45 proc. całej sprzedaży tego typu produktów w tym banku. Ponad połowa starających się o nie klientów załatwiła wszystko przez aplikację w smartfonie.

Pamiętacie, która aplikacja bankowa znalazła się w tym roku na pierwszym miejscu w prestiżowym rankingu Forrester Research? Była to apka hiszpańskiego BBVA. W maju napisał o tym w tym tekście mój redakcyjny kolega Jacek Uryniuk. A pamiętacie, apka mobilna którego banku znalazła się na drugim miejscu tego rankingu? Eksperci umieścili tam aplikację mBanku w wersji jeszcze przed kwietniową aktualizacją.

Przeczytajcie także: mBank sprzedał licencję do Francji

Ciekawe, że kilka dni temu rzecznik prasowy mBanku Krzysztof Olszewski na swoim profilu na Twitterze napisał, że lipiec był pierwszym miesiącem w historii mBanku, gdy liczba logowań klientów na rachunki z urządzeń mobilnych była większa niż z komputerów. Jak podano, udział logowań ze smartfonów i tabletów za pośrednictwem aplikacji mobilnej oraz tzw. lekkiej wersji serwisu w przeglądarce wyniósł 51 proc. Jeszcze przed rokiem było to 37 proc.

Tymczasem z najnowszego raportu Cashless dotyczące bankowości mobilnej wynika, że w czerwcu 2017 r. banki miały bez mała 9 mln klientów, którzy logowali się na rachunek osobisty za pomocą smartfona lub tabletu (o ok. 800 tys. więcej niż w marcu) oraz niemal 1,8 mln klientów, którzy zarządzali kontem wyłącznie z urządzeń mobilnych (o ok. 700 tys. więcej niż w marcu).

Fot: BBVA

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies