
Obrączki przygotowała firma Niceboy, a trafić mają do polskich klientów już w październiku
Jak dowiedział się serwis cashless.pl, mBank ma wkrótce zaoferować klientom pierścień płatniczy z funkcją monitorowania zdrowia i aktywności. Z tego, co mi wiadomo, będzie to pierwszy na rynku smart ring umożliwiający płatności. Swego czasu spodziewano się, że inteligentne pierścienie Samsunga będą mogły być wykorzystywane do płacenia, podobne doniesienia pojawiały się też w odniesieniu do Helio Ringa od Amazfit, ale ostatecznie żaden z tych scenariuszy się nie ziścił. Wydaje się więc, że to mBankowi i wprowadzanemu przezeń gadżetowi przypadnie palma pierwszeństwa.
Rozwiązanie przygotowała czeska firma Niceboy, z którą mBank współpracował już przy wprowadzaniu u naszych południowych sąsiadów obrączek o funkcji jedynie płatniczej – mogliście o tym przeczytać tutaj. Funkcjonalność nowych pierścieni będzie natomiast znacznie szersza. Urządzenie typu wearables będzie bowiem mogło śledzić takie parametry jak np. puls, liczba wykonanych kroków, spalone kalorie czy jakość snu. Informacje na ten temat użytkownik będzie widział w specjalnej aplikacji mobilnej.
Urządzenie ma móc działać nieprzerwanie od 7 do 10 dni, po czym będzie wymagało naładowania. Natomiast nawet rozładowane będzie mogło być nadal wykorzystywane do płacenia. Płatności działają w oparciu o technologię NFC.

Nowe smart pierścienie pojawiły się już w ofercie mBanku dla klientów z Czech i Słowacji. Na polski rynek mają trafić w październiku – w pierwszej kolejności do obecnych klientów banku. Do korzystania z nich niezbędne będzie konto w mBanku oraz karta Mastercard, z którą pierścień zostanie powiązany.
Warto odnotować, że ze zwykłych pierścieni płatniczych (a więc takich, których jedyną funkcją jest bycie instrumentem płatniczym) klienci mBanku mogą korzystać już od dłuższego czasu. Najpierw bank umożliwił klientom realizowanie płatności pierścieniami z oprogramowaniem Fidesmo Pay i Digiseq Pay, a w maju 2025 r., we współpracy z Mastercard i Wear Pay, wprowadził własne obrączki płatnicze, przy których zapewnia klientom pełne wsparcie w procesie zakupu i konfiguracji. Nie jest natomiast jedynym, który zabiega o uwagę zwolenników gadżetów płatniczych – ci zwrócić się mogą także do Pekao, BNP Paribas czy Alior Banku.
mBank, rozszerzając swoją ofertę o pierścienie łączące funkcje płatnicze z monitorowaniem zdrowia i aktywności, po raz kolejny robi ukłon w stronę zwolenników mniej standardowych instrumentów płatniczych. Z zestawienia cashless.pl wynika także, że ma on najszerszą na polskim rynku ofertę "payów", obejmującą m.in. systemy Garmin Pay, Xiaomi Pay czy Zepp Pay.
Przypomnę także, że mBank niedawno przedstawił swoją strategię na lata 2026-2030. Znalazło się w niej sporo ciekawostek, jak np. zapowiedź nowej odsłony bankowości mobilnej, z wielofunkcyjnym asystentem AI, zamiar udostępnienia przedsiębiorcom terminala aplikacyjnego w aplikacji bankowej, plan wprowadzenia nowego systemu transakcyjnego dla klientów korporacyjnych czy poszerzenie oferty dla dzieci.