Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
mBank udostępni w swojej aplikacji asystenta AI

Rozmawiając z asystentem będzie można np. zlecić przelew, otworzyć lokatę czy zaplanować budżet na wakacje

Jak dowiedział się serwis cashless.pl, mBank szykuje się do dużych zmian w swojej bankowości mobilnej. Jedną z nich ma być udostępnienie w aplikacji asystenta AI, który będzie pomagał klientom w bankowaniu, ale też zarządzaniu swoimi finansami. Interakcja z botem ma mieć charakter zwykłej konwersacji, którą będzie można prowadzić zarówno w formie czatu, jak głosowo. Nowość ma zostać udostępniona klientom w 2026 r.

Przeczytajcie także: Klarna udostępniła klientom z Polski karty debetowe Visa

Miałam okazję przedpremierowo zobaczyć prezentację nowej usługi. Wynika z niej, że asystent pomoże klientom w wielu kontekstach. Rozmawiając z botem, będzie można np. założyć lokatę, zrobić przelew, poznać wyniki swoich inwestycji czy zmienić limity na kartach. Asystent podpowie też np., jakie kroki podjąć, by zwiększyć swoją emeryturę. Można będzie go wykorzystywać także do bardziej technicznych czynności, jak np. zmiana trybu aplikacji na ciemny czy zwiększenie czytelności interfejsu przez powiększenie liter i wykresów prezentowanych w apce.

W materiale promującym wprowadzenie bankowości konwersacyjnej w mBanku przedstawiono także przypadek bardziej złożonej interakcji. Wedle zapowiedzi asystenta będzie też można poprosić np. o pomoc w przygotowaniu się do podróży zagranicznej. Narzędzie ma być w stanie oszacować wydatki na przykład na podróż do Paryża z odniesieniem i analizą kosztów poprzedniej wyprawy zagranicznej klienta. Po określeniu budżetu asystent będzie mógł zaproponować kolejne kroki, które pomogą w zebraniu środków potrzebnych na podróż. Asystent zaproponuje i pomoże założyć cel oszczędnościowy, przeprowadzi analizę bieżących wydatków i zachęci do ustalenia limitów w kategoriach wydatków, w których użytkownik mógłby wygospodarować oszczędności, czy umożliwi w ramach rozmowy zwiększenie limitu na karcie kredytowej.

Przeczytajcie także: Tak było podczas ostatniego Cashless Breakfast

Można zakładać, że asystent AI ma być tylko jedną z szeregu nowości, jakie mBank przygotował dla korzystających z bankowości mobilnej. Więcej na temat nowego oblicza swojej aplikacji przedstawiciele banku powiedzą zapewne podczas zaplanowanej na dziś prezentacji strategii mBanku na lata 2026-2030. Możecie się więc spodziewać kolejnych doniesień po zakończeniu konferencji.

Na marginesie warto przypomnieć, że jako pierwszy do swojej aplikacji mobilnej asystenta opartego na generatywnej sztucznej inteligencji wprowadził Nest Bank. Rozwiązanie miało swoją premierę podczas wydarzenia z cyklu Cashless Breakfast wiosną 2024 r. i jest cały czas rozwijane. mBank będzie jednak prawdopodobnie pierwszym dużym bankiem, który taką nowinkę dla swoich klientów przygotowuje.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies