Na razie z nowej usługi korzystać może 20 proc. klientów Klarny
Jak doniósł jeden z czytelników cashless.pl, po ostatniej aktualizacji aplikacji mobilnej Klarny pojawiła się w niej ciekawa nowość. – Udało mi się właśnie zamówić uniwersalną kartę płatniczą Visa. Do płatności debetowych, jak i opcji zapłać później. Jest dostępna w trzech kolorach – napisał w mejlu do redakcji.
Informację udało mi się potwierdzić w warszawskim biurze Klarny. Jak mi powiedziano, aktualnie z nowego produktu korzystać już może ok. 20 proc. klientów spółki w naszym kraju.
Przypomnę, że szwedzki fintech wprowadził kartę dla swoich klientów z Europy na początku września 2025 r. Wówczas na liście krajów, w których została ona udostępniona, znalazły się: Austria, Belgia, Finlandia, Francja, Irlandia, Włochy, Holandia, Portugalia, Hiszpania i Szwecja. Polska, obok Danii, Niemiec i Norwegii znalazła się na liście krajów, w których karta miała zostać udostępniona w dalszej kolejności, ale nie podano wówczas konkretnej daty premiery.
Klarna to fintech specjalizujący się w płatnościach odroczonych, który działa na wielu rynkach i posiada licencję bankową. Od niedawna spółka notowana jest na giełdzie papierów wartościowych w Nowym Jorku. W Polsce oferuje płatności natychmiastowe i odroczone, z tym że tych drugich, w odróżnieniu od polskiej konkurencji, nie traktuje jak kredyty. To oznacza m.in., że informacje o zobowiązaniach klientów pożyczających od Klarny pieniądze na zakupy nie trafiają do Biura Informacji Kredytowej.