
Pierwsze wypłaty ze szkód zgłoszonych przez mStłuczkę trafiły do klientów już 3 września
Z początkiem września 2025 r. ruszyła usługa mStłuczka w mObywatelu. To rozwiązanie, z pomocą którego kierowcy mogą łatwo spisać w rządowej apce wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym, a także zgłosić szkodę do ubezpieczyciela. Jak się okazuje, narzędzie szybko znalazło pierwszych użytkowników. PZU podało, że zarejestrowało już 100 szkód zgłoszonych przez mStłuczkę.
Zgłoszenia wysłane przez rządową apkę trafia do ubezpieczyciela w ustandaryzowanej formie i uzupełnione o dane z rejestrów państwowych, co minimalizuje ryzyko błędów i przyspiesza wypłatę odszkodowania. Po tym jak usługa ruszyła 1 września, już 3 września pierwsze wypłaty trafiły do kierowców, którzy zostali poszkodowani przez ubezpieczonych w PZU. Ubezpieczyciel podaje też, że średni czas reakcji na zgłoszoną potrzebę wsparcia na drodze – assistance – wynosi 12 minut.
Sto szkód z OC to oczywiście jeszcze niewielki odsetek spraw zgłaszanych do ubezpieczyciela, który miesięcznie obsługuje ich ponad 20 tys. Pokazuje jednak, że twórcom rozwiązania udało się przebić z informacją o nim do użytkowników mObywatela, a pozytywne doświadczenia z pierwszych szkód świadczą o tym, że narzędzie sprawdza się w praktyce. O pozytywnym odbiorze rozwiązania mówią także inni ubezpieczyciele. Przykładowo pierwsza szkoda, która trafiła do Ergo Hestii przez mStłuczkę, wydarzyła się już 1 września (w dniu uruchomienia). Dzięki temu, że zgłoszenie było kompletne i pozbawione błędów, poszkodowany dostał decyzję dotyczącą wypłaty już w dniu zgłoszenia szkody.
Więcej o starcie rozwiązania przeczytać mogliście w tekście: Wystartowała mStłuczka. O szczegółach tej innowacji mogliście dowiedzieć się jako pierwsi dzięki lekturze wywiadu, jakiego udzielił nam Rafał Stankiewicz, przewodniczący Rady Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego oraz wiceprezes Warty.