Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Za paliwo kierowca zapłaci samochodem. Mercedes nawiązał współpracę z Mastercardem

Wcześniej niemiecki koncern informował, że jego partnerem została Visa. Nowe rozwiązanie jest dostępne wyłącznie w Niemczech, ale to ma się zmienić

Koncern Mercedes-Benz oraz Mastercard poinformowały o udostępnieniu klientom w Niemczech rozwiązania, dzięki któremu można zapłacić za paliwo bezpośrednio z samochodu – bez konieczności udawania się do kasy. Usługa na razie dostępna jest na 3,6 tys. stacji u naszego zachodniego sąsiada.

Przeczytajcie także: Ubezpieczeniowe ramię TubaPay przejdzie do Insly

Usługa Mercedes pay+ powinna się uruchomić, gdy tylko pojazd niemieckiego koncernu pojawi się na stacji paliw udostępniającej to rozwiązanie. Kierowca w swoim samochodzie określi, z którego dystrybutora zamierza skorzystać, a transakcję autoryzuje odciskiem palca w aucie. Nie jest zatem wymagane używanie nawet aplikacji mobilnej. Usługobiorca będzie już mógł opuścić stację, a rachunek za tankowanie trafi na jego skrzynkę mailową.

Na temat Mercedes pay+ mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl jeszcze w I kw. br. Wówczas koncern informował o wdrożeniu tego rozwiązania wraz z Visą, teraz rozszerzono je na drugą wielką organizację płatniczą. Także i w tym przypadku usługodawcy zapewniają, że narzędzie jest bardzo bezpieczne za sprawą zastosowania tokenizacji. Płatność z użyciem samochodu ma być rozszerzana na inne usługi związane z użytkowaniem pojazdu, ale mowa też o ekspansji geograficznej, przynajmniej w obrębie Europy.

Przeczytajcie także: Klienci TransferGo mogą korzystać z Blika

Niedawno podobnym rozwiązaniem pochwalił się południowokoreański Hyundai. Usługa Hyundai Pay początkowo będzie dostępna w modelu Kona (rocznik 2024), ale z czasem ma trafić do innych pojazdów – nie tylko podczas preinstalacji, lecz również przy aktualizacji oprogramowania. Za pomocą nowego pay-a klienci na rynku amerykańskim zapłacą w pierwszej kolejności za parkowanie na jednym z ok. 6 tys. parkingów.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies