Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
DHL i Cainiao łączą siły, by podbić polski rynek automatów paczkowych. W pierwszym etapie zainwestują 60 mln euro

Zgodnie z zawartą umową DHL ma wykupić część udziałów w polskiej filii Cainiao

Firma kurierska DHL oraz należące do Alibaba Group przedsiębiorstwo logistyczne Cainiao nawiązały współpracę dotyczącą automatów paczkowych w Polsce. Zgodnie z zawartą umową DHL ma wykupić część udziałów w polskiej filii Cainiao. Po transakcji zaś obie firmy zamierzają zainwestować w pierwszym etapie 60 mln euro w rozwój sieci maszyn w naszym kraju.

Przeczytajcie także: Poczta Polska bez sukcesów na rynku automatów

Jak wynika z opublikowanego dziś komunikatu obu firm, w pierwszej kolejności partnerzy połączą swoje dotychczasowe sieci, tak aby klienci każdego z podmiotów bezproblemowo mogli korzystać z oferty zarówno DHL, jak i Cainiao. Jak podano, łącznie podmioty zarządzają obecnie 1,2 tys. maszyn.

Dodatkowo, w oparciu o istniejącą sieć schowków i punktów odbioru firmy zainwestują w początkowej fazie partnerstwa 60 mln euro w instalację nowoczesnych urządzeń w kluczowych lokalizacjach. Docelowo zaś DHL i Cainiao mają ambicję zbudować jedną z największych sieci w Polsce, a tym samym uzupełnić rozległą sieć obsługiwaną przez DHL w Europie, obejmującą ponad 90 tys. punktów odbioru.

Transakcja wymaga uzyskania odpowiednich zgód. Firmy przewidują, że zostaną one wydane w nadchodzących miesiącach.

Przeczytajcie także: InPost dostarcza średnio 1,4 mln paczek dziennie

Przypomnę, że Chińczycy zaczęli instalować nad Wisłą swoje maszyny, obsługujące m.in. przesyłki klientów kupujących na platformie Aliexpress, w 2021 r. Z kolei DHL pochwalił się zamiarem wkroczenia w ten biznes w listopadzie zeszłego roku. Obie firmy mają natomiast w Polsce dużą konkurencję. Niekwestionowanym liderem tego segmentu pozostaje InPost z ok. 20 tys. paczkomatów, ale mocno rozwijają się także Orlen, DPD czy Allegro.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies