Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
DHL tworzy własną sieć automatów paczkowych. Jeszcze w tym roku ma ich działać kilkaset

Firma wkracza na rynek, na którym działają już m.in. InPost, Allegro, Orlen czy DPD

DHL dołączy do grona firm oferujących w Polsce automaty paczkowe. Jeszcze w tym miesiącu DHL Parcel uruchomi sieć maszyn POP Box. Do końca tego roku podmiot chce ich mieć na terenie kraju kilkaset, docelowo ma u nas działać nawet kilka tysięcy takich automatów. W ten sposób firma chce uzupełnić ofertę obejmującą doręczenia kurierskie oraz do POP (Punktów Obsługi Paczek), których obecnie jest ponad 14 tys.

Przeczytajcie także: Płatności mobilne SmartPay także dla klientów indywidualnych

Automaty wyposażone będą w ekrany dotykowe, a ich obsługę ma ułatwić aplikacja Mój DHL, która umożliwi odbiór i nadawanie paczek, śledzenie statusu przesyłki czy trasy kuriera. Firma wyjaśnia, że każda maszyna będzie wyposażona w funkcję zdalnego otwierania oraz monitoring. W automatach klienci będą mogli także zapłacić kartą lub Blikiem. Dostarczane do skrytek paczki będą czekać na klienta do czterech dni.

Jak wyjaśnia firma, maszyny pojawią się m.in. w Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie, Lublinie, Bydgoszczy, Rzeszowie czy Olsztynie, ale też w mniejszych miejscowościach. Automaty POP Box staną przy punktach handlowo-usługowych (sklepy spożywcze, stacje benzynowe czy apteki). Podmiot zapewnia, że dostawy przesyłek do automatów pozwolą m.in. ograniczyć emisje CO2.

Przeczytajcie także: Sklep online delio z nowym obszarem dostawy

Ostatnie lata to bardzo dynamiczny rozwój rynku maszyn paczkowych. Chociaż niekwestionowanym liderem tego segmentu pozostaje InPost z paczkomatami, to swój kawałek tortu próbują wykroić także m.in. Allegro, Orlen, DPD czy AliExpress. Od dawna ofensywę w tym zakresie zapowiada Poczta Polska, ale na razie nie przyniosło to zauważalnych rezultatów.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies