Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
KNF poirytowana medialnym sukcesem Monobanku. "Powinien rzetelnie informować i zachować najwyższe standardy"

Nadzór finansowy zaznacza, że nie wydawał Monobankowi licencji bankowej, ani nie jest w trakcie wydawania takiego zezwolenia

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała komunikat dotyczący Monobanku. Jak zaznaczono, jest to reakcja na "mogące wprowadzać w błąd informacje medialne dotyczące «wejścia na polski rynek bankowy» podmiotu używającego marki Monobank i mającego używać na polskim rynku marki Stereo, a będącego bankiem z siedzibą w Ukrainie działającym pod nazwą Universal Bank".

Przeczytajcie także: Monobank zaoferuje usługi polskim klientom

Nadzór informuje, że w świetle przepisów polskiego prawa bankowego Universal Bank jest bankiem zagranicznym, czyli mającym siedzibę poza terytorium EOG. Jako taki bezpośrednią działalność bankową mógłby prowadzić w Polsce w formie oddziału banku zagranicznego lub po utworzeniu banku krajowego w formie zależnej spółki akcyjnej. Oba przypadki wymagają jednak zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego. A ta podkreśla, że dotychczas nie wydała wymienionych zezwoleń dla Universal Banku, nie otrzymała wniosków o udzielenie takowych, ani nie prowadzi postępowań w przedmiocie ich udzielenia.

Przeczytajcie także: Wystartowała spółka Binance Poland

W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że Stereo zamierza korzystać z europejskiej licencji bankowej swojego partnera. Jak dowiedziałam się od przedstawicieli Monobanku, podmiot będzie współpracował z licencjonowanym dostawcą usług typu banking as a service. Nieoficjalnie mówi się, że będzie to Aion. Ten wątek również znalazł się w stanowisku KNF-u . "Niektóre ze wspomnianych na wstępie informacji medialnych mogą sugerować, że planowana działalność wykorzystywać będzie stosowany w praktyce rynkowej, zwłaszcza przez tzw. banki internetowe model BAAS (…). Komisja Nadzoru Finansowego oczekuje, że w przypadku stosowania tego typu modeli na rynku polskim, podmioty faktycznie świadczące usługi dochowywać będą najwyższych standardów w zakresie doboru kontrahentów oraz jakości i prawidłowości świadczonych usług w ramach takich modeli, a stosowane przekazy reklamowe, marketingowe oraz inne formy komunikacji z uczestnikami rynku finansowego, w tym zwłaszcza z klientami, zapewniać będą prawidłową identyfikację podmiotu faktycznie świadczącego usługi i nie będą wprowadzać w błąd co do tej okoliczności" – zaznaczono w komunikacie.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies