Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polacy znają płatności odroczone i chcą z nich korzystać, jeśli dostawcą usługi jest bank albo organizacja płatnicza

Ponad połowa ankietowanych jest skłonna powiązać swój rachunek z usługami BNPL, by spłaty zobowiązań odbywały się automatycznie

Blisko dziewięciu na dziesięciu ankietowanych Polaków (89 proc.) twierdzi, że zna model finansowania w postaci płatności odroczonych. Tak wynika z tegorocznej edycji badania Mastercard New Payment Index. Globalnie znajomość usług tego typu zadeklarowało 81 proc. respondentów.

Przeczytajcie także: Amazon uruchamia funkcję Inspire

Mastercard dodaje, że chociaż większość z nas kojarzy produkty typu BNPL, to mniej niż połowa (47 proc.) czuje się komfortowo, korzystając z takich rozwiązań. Wpływ na to mają kwestie bezpieczeństwa: 62 proc. badanych z naszego kraju wyraziłoby większe zainteresowanie takimi usługami, gdyby oferował je ich bank. Niewiele mniej, bo 60 proc. respondentów uznało natomiast, że czuliby się bezpieczniej, korzystając z rozwiązania BNPL wspieranego przez dużą sieć płatniczą.

Przeczytajcie także: Alior wchodzi w BNPL i to nie tylko w e-commerce

Jak Polacy korzystają z płatności odroczonych? Ponad dwie trzecie (68 proc.) konsumentów decyduje się na to rozwiązanie przy większych lub nagłych zakupach. Niemal jedna trzecia (31 proc.) spośród tych, którzy korzystają z tej formy finansowania, twierdzi, że pomaga im ona w planowaniu budżetu domowego. Dla ponad połowy respondentów z naszego kraju znaczącą zachętą do korzystania z BNPL jest niskie lub zerowe oprocentowanie oferowane przez dostawców takich usług. Podobna grupa (55 proc. ankietowanych) jest skłonna powiązać swoje konto z usługami BNPL, by spłaty zobowiązań odbywały się automatycznie.

Z badania Mastercard New Payment Index 2022 dowiecie się także m.in., że Polacy są otwarci na innowacje finansowe i doceniają korzyści open bankingu, chociaż nie chcą się dzielić danymi.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies