Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zip zaczyna wydawać karty do odroczonych płatności. Na razie w USA

Australijska firma chce w ten sposób wykorzystać przyzwyczajenia płatnicze Amerykanów, przywiązanych do plastików

Australijska firma Zip, działająca także na terenie USA, nawiązała współpracę z amerykańskim WebBankiem. Wspólnie wprowadzają na rynek fizyczną kartę do odroczonych płatności (BNPL – buy now, pay later). Plastik od Zip ma pozwalać na realizację płatności odroczonych w trybie offline wszędzie tam, gdzie akceptowane są karty Visa.

Przeczytajcie także: Polski fintech Softpos.eu z potężnym właścicielem

Według spółki zainteresowanie kartą wyraziło 250 tys. osób. Na razie przewidziano, że będzie dostępna wyłącznie w USA. Przedstawiciele Zip wyjaśniają, że w Stanach Zjednoczonych płatności mobilne wciąż nie są popularne, a klienci przywykli do plastikowych kart. Dlatego też zdecydowano o wdrożeniu takiego rozwiązania. Zip już wcześniej miał ofercie wirtualną kartę do BNPL, z której można było korzystać za pośrednictwem aplikacji.

Fizyczna karta od Zip pozwala na rozłożenie płatności na cztery raty, płatne co dwa tygodnie. Można będzie z niej korzystać m.in. w sklepach i restauracjach.

Firma program ratalny przedstawia na następującym przykładzie: przy zakupie za 200 dolarów, do spłacenia są 204 dolary w czterech ratach po 51 dol, ale jeden dolar jest pobierany od razu jako przedpłata. Raty nie uwzględniają kosztów wysyłki produktu (jeżeli wystąpią). Choć ten przykład może wskazywać na niewielkie oprocentowanie BNPL od Zip, to jest inaczej. Roczna stopa procentowa dla takiej pożyczki to blisko 34,7 proc.

Przeczytajcie także: Shopee zapowiada nowości na polskim rynku

O Zip mogliście już czytać, gdy ogłosił plany przejęcia czeskiego fintechu Twisto. Transakcję sfinalizowano w listopadzie 2021 roku, a australijska firma wydała 90 mln euro, stając się jedynym udziałowcem. Akwizycja Twisto, także działającego w segmencie BNPL, ma pomóc Zip w ekspansji w Unii Europejskiej.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies