Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Blue Media: Blik najczęściej wybieraną metodą płatności w internecie. Korzysta z niego 46 proc. kupujących

Zeszłoroczny lider rankingu, szybkie przelewy, zanotowały spadek popularności – korzystanie z nich deklaruje 43 proc. ankietowanych (rok temu – 50 proc.)

Blue Media opublikowało raport "Finanse Polaków w czasach postpandemicznych". Można się z niego dowiedzieć, że najczęściej wybieraną metodą płatności za zakupy w internecie jest obecnie Blik. Aż 46 proc. badanych deklaruje, że właśnie w ten sposób płaci w sieci. Z danych Blue Media wynika, że popularność systemu niezmiennie rośnie od jego debiutu – w 2019 r. korzystanie z Blika deklarowało 24 proc. respondentów, rok później 33 proc., a w 2021 r. – 39 proc.

Przeczytajcie także: Blik przejmuje Viamo

Jednocześnie Blik jest jedyną formą płatności, której popularność rok do roku urosła w badaniu Blue Media. Najlepsze w zestawieniu w ubiegłym roku szybkie płatności elektroniczne zanotowały spadek popularności z 50 proc. do 43 proc. Trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych metod regulowania należności za zakupy internetowe przypadło karcie płatniczej (tej odpowiedzi udzieliło 34 proc. ankietowanych w tym roku, a rok wcześniej 38 proc.).

Spada również popularność przelewów na konto sklepu (30 proc. w porównaniu do 35 proc. w 2021 r.), a także płatności za pobraniem u kuriera lub na poczcie – to metoda, która jeszcze w latach 2017-2019 cieszyła się największym zainteresowaniem (wybierało ją ok. 45 proc. badanych), ale w pandemicznym roku 2020 zanotowała gwałtowny spadek i dziś korzystanie z niej deklaruje 25 proc. ankietowanych.

Warto również zwrócić uwagę na stosunkowo nowe w rankingu płatności odroczone. Wskazało je 8 proc. zapytanych przez Blue Media (rok temu 5 proc.). To więcej niż deklarujących zakup na kredyt i spłatę w ratach (6 proc.). Listę uzupełniają: płatność gotówką w punkcie odbioru (9 proc.), Google Pay (9 proc.), karta w punkcie odbioru (7 proc.), Apple Pay (2 proc.) i SMS o podwyższonej wartości (1 proc.).

Przeczytajcie także: Blik zastrzegł logo swoich płatności odroczonych

Blik zwyciężył również w pytaniu o ulubioną metodę płatności (można było wskazać tylko jedną) – wskazało go 35 proc. respondentów, podczas gdy za szybkimi przelewami opowiedziało się 21 proc. osób, za kartą 13 proc., a za pobraniem 12 proc. Co ciekawe, z raportu Blue Media wynika także, że dostępność wielu form płatności jest ważna dla co czwartego badanego, a z kolei co drugiemu kupującemu zdarzyło się zrezygnować z zakupu w sklepie internetowym, ponieważ nie znalazł dogodnej dla siebie opcji.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies