Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polska Bezgotówkowa: w ramach naszego programu na rynku pojawiło się już 500 tys. terminali płatniczych

Rekordowym miesiącem w historii Polski Bezgotówkowej był grudzień ubiegłego roku, gdy fundacja podpisała umowy z ok. 20 tys. podmiotów

Fundacja Polska Bezgotówkowa poinformowała o przekroczeniu poziomu 500 tys. terminali płatniczych zainstalowanych w ramach realizowanego przez nią programu. Do projektu przystąpiło już ponad 360 tys. różnych podmiotów, w tym firm, przedsiębiorców indywidualnych, specjalistów, instytucji publicznych itp. Ze statystyk fundacji wynika, że w terminalach sfinansowanych przez nią zrealizowano do tej pory ok. 850 mln transakcji bezgotówkowych na łączną kwotę ok. 48 mld zł.

Przeczytajcie także: Będą nowe zasady programu Polski Bezgotówkowej

Według danych fundacji rekordowym miesiącem pod względem liczby podpisanych umów okazał się grudzień 2021 r. – do programu przystąpiło wówczas blisko 20 tys. podmiotów. Terminale instalowane w ramach programu działają w blisko 16 tys. miejscowości na terenie całej Polski. Największa ich liczba jest zainstalowana w województwach mazowieckim, śląskim, wielkopolskim i małopolskim. Fundacja działa także w obszarach, w których występuje najniższy procent zainstalowanych terminali, czyli w województwach opolskim, lubuskim, świętokrzyskim i podlaskim.

Do branż, w których liczba zainstalowanych terminali w ramach programu jest najwyższa, należą sektor beauty (kosmetyczki, fryzjerzy i spa), restauracje, sklepy spożywcze i usługi transportowe. Pierwszą dziesiątkę zamykają natomiast usługi zdrowotne (w tym weterynarze), mechanicy, sklepy odzieżowe i kwiaciarnie.

Przeczytajcie także: Jest kompromis w sprawie integracji terminali z kasami

Polska Bezgotówkowa jest katalizatorem zmian na polskim rynku płatności. Z jednej strony dzięki programowi znacząco rozbudowano infrastrukturę do płatności bezgotówkowych, a z drugiej – nastąpił wzrost płatności bezgotówkowych wśród przedsiębiorców i konsumentów. Program zniósł bariery kosztowe w akceptacji i zmienił zarówno podejście przedsiębiorców, jak i klientów, promując modę na bezgotówkowe innowacyjne usługi finansowe – uważa Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes Polski Bezgotówkowej.

Na program realizowany przez Polskę Bezgotówkową składają się przede wszystkim banki – wydawcy kart oraz organizacje płatnicze, takie jak Mastercard i Visa. Jego celem jest rozbudowa sieci akceptacji kart płatniczych w Polsce. Wraz z wprowadzeniem 1 stycznia 2022 r. obowiązku akceptacji płatności bezgotówkowych przez firmy posiadające kasy fiskalne, znacznie wzrosło zainteresowanie instalacją terminali płatniczych. W związku z tym 1 marca bieżącego roku zmienią się zasady programu realizowanego przez fundację. Więcej na ten temat w tekście Polska Bezgotówkowa zmienia zasady finansowania terminali. To efekt rekordowego zainteresowania nowymi POS-ami.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies