Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Szykuje się gigantyczna transakcja na rynku fintech. PayPal może przejąć Pinterest za 45 mld dolarów

Akwizycja ma poprawić obecność PayPala na rynku e-commerce, konkretnie w tzw. social commerce

PayPal może za 45 mld dolarów przejąć platformę społecznościową Pinterest – takie informacje podał Bloomberg, powołując się na anonimowe źródła. Strony mają obecnie prowadzić negocjacje i ewentualne warunki umowy mogą ulec zmianie. Nie jest też pewne, czy podmioty dojdą ostatecznie do porozumienia. Jeżeli tak się stanie, będzie to nie tylko największa akwizycja w historii PayPala, ale też duże wydarzenie na rynku mediów społecznościowych i sygnał, że w nową fazę rozwoju wkracza tzw. social commerce.

Przeczytajcie także: AliExpress może wprowadzić ofertę dla sprzedawców z Polski

Pinterest to serwis umożliwiający dzielenie się treściami wizualnymi, głównie obrazami, ale też filmami i GIFami. Platforma powstała w 2009 roku, a dekadę później zadebiutowała na giełdzie. Jej obecna kapitalizacja wynosi ponad 40 mld dolarów (dla porównania kapitalizacja PayPala to już ponad 300 mld dolarów). Media za oceanem, gdzie serwis powstał i posiada największą bazę użytkowników, zwracają uwagę na ostatnie zmiany w firmie – w ubiegłym tygodniu o swoim odejściu z Pinteresta informował jeden z jego założycieli, Evan Sharp.

PayPal ma już na swoim koncie przejęcia warte miliardy dolarów, ale ich skala była znacznie mniejsza. Pod koniec 2019 roku korporacja ogłosiła, że za 4 mld dolarów przejmie Honey Science Corporation, spółkę działającą na rynku e-commerce. Z kolei kilka tygodni temu okazało się, że za około 2,7 mld dolarów PayPal kupił japońską firmę Paidy, oferującą zakupy w modelu "kup teraz, zapłać później".

Przeczytajcie także: NBP opublikował raport na temat obrotu gotówkowego w 2020 roku

Mariaż z Pinterestem mógłby umożliwić PayPalowi rozwój w zakresie tzw. social commerce, czyli handlu, który odbywa się bezpośrednio na platformach społecznościowych. Na Zachodzie segment ten dopiero zaczyna się rozkręcać, ale w Azji, zwłaszcza w Chinach, stanowi już olbrzymią część rynku. Wywodzący się z tego kraju TikTok (platforma skierowana jest do odbiorców spoza Chin) jakiś czas temu informował o nawiązaniu współpracy z Shopify. Jeżeli PayPal dopnie swego i przejmie Pinterest, można się spodziewać kolejnych ciekawych doniesień z tego biznesu.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies