Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Rekordowa akwizycja PayPala. Spółka kupuje firmę Honey za 4 mld dolarów

To największe przejęcie w historii amerykańskiego operatora płatności

PayPal poinformował o przejęciu spółki Honey Science Corporation. Na ten cel amerykańska firma ma przeznaczyć 4 mld dolarów, a zatem jest to największa akwizycja w jej historii. Chociaż nie sprecyzowano tego w oficjalnym komunikacie, serwis TechCrunch donosi, że większa część wspomnianej kwoty zostanie przekazana w gotówce. Transakcja powinna zostać zakończona w I kw. 2020 roku.

Przeczytajcie także: PayPal opuszcza projekt Libra

Spółka Honey w Polsce jest mało znana, ale klienci kupujący w zagranicznych sklepach internetowych mogą tę markę kojarzyć. Stworzony w 2012 roku biznes zaczynał jako rozszerzenie do przeglądarki internetowej. Dzisiaj może się pochwalić całym zestawem narzędzi, które mają pomóc klientom oszczędzić czas i pieniądze podczas zakupów w 30 tys. sklepów internetowych.

Honey może m.in. znajdować kupony rabatowe na produkty wrzucane do koszyka przez kupującego, jest w stanie śledzić cenę konkretnej rzeczy i powiadomi klienta, gdy spadnie ona poniżej określonego poziomu. W ramach programu Honey Gold można także otrzymywać nagrody za korzystanie z oferowanych przez firmę narzędzi. Honey używa miesięcznie około 17 mln internautów. W ubiegłym roku jej usługi pozwoliły ponoć zaoszczędzić miliard dolarów.

Przeczytajcie także: Lidl potwierdza Lidl Pay w Polsce

Jaki interes w tej akwizycji widzi PayPal? Można zaryzykować stwierdzenie, że firma ucieka do przodu, zwłaszcza wobec rosnącej konkurencji w zakresie obsługi ostatniego etapu zakupów, czyli płatności. Najwyraźniej amerykańska korporacja zamierza towarzyszyć klientom od początku ich wizyty w sklepie. Partnerzy PayPal zyskają dostęp do narzędzia, które pozwoli lepiej dotrzeć do klientów, uczyni zakupy bardziej spersonalizowanymi. Honey z kolei staje przed szansą dotarcia do znacznie większej liczby użytkowników.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies