Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Adyen: aż 7 na 10 klientów zdarzyło się porzucić koszyk zakupowy online. Jak e-sklepy mogą zwiększać konwersję?

Adyen to platforma płatnicza, zapewniająca infrastrukturę łączącą się bezpośrednio z Visa, Mastercard i preferowanymi przez konsumentów metodami płatności na całym świecie

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez platformę płatniczą Adyen, aż 7 na 10 kupujących zdarzyło się przynajmniej raz zrezygnować z zakupów online z powodu trudności w sfinalizowaniu transakcji. Firma szacuje, że w skali roku kosztowało to sprzedających ok. 257 mld euro w utraconej sprzedaży. I zwraca uwagę, że problem w znacznym stopniu dotyczy też e-sklepów znad Wisły, ponieważ Polacy są jednymi z najbardziej wymagających klientów. Przykładowo odsetek rodzimych klientów deklarujących, że w przypadku zakupów przez internet wygoda użytkowania serwisu jest równie ważna jak jakość produktu, jest jednym z najwyższych na świecie i wynosi 84 proc. A aż 71 proc. klientów twierdzi, że nie wróci do sklepu, jeśli spotkało ich złe doświadczenie – czy to online, czy w sklepie stacjonarnym.

Przeczytajcie także: Adyen będzie wydawał karty dla grupy Visma

Według Adyen najczęstsze powody porzucania koszyków to: zbyt wiele kroków do realizacji transakcji (np. zmuszanie do zalogowania, a wcześniej jeszcze założenia konta przed dokonaniem zakupu), niewystarczający wybór metod płatności, nadmierne skomplikowanie procesu (np. brak informacji na temat ostatecznej ceny w lokalnej walucie) i niewystarczająca wiarygodność. Na ten ostatni aspekt wpływać może np. przekierowywanie na inną stronę w celu dokonania płatności, co zarazem dodatkowo komplikuje zakup. – Zebrane przez analityków Adyen dane pokazały, że przejście z HPP (hostowanej strony płatności) na wersję zintegrowaną drop-in pozwala zwiększyć konwersję średnio o około 12 proc. – pododaje Jakub Czerwiński, VP CEE, Adyen.

Przeczytajcie także: Adyen poszerza usługi dla azjatyckich państw

Eksperci Adyen radzą, co można zrobić, aby utrzymać płynność procesów obsługi klientów i poprowadzić ich przez całą drogę zakupową do sfinalizowania transakcji. Po pierwsze: odpowiednia prezentacja dostępnych form płatności – uwypuklić należy te, które są najbardziej istotne dla użytkowników z danego kraju, tym bardziej że umieszczanie wszystkich możliwych form płatności na jednej stronie może być mylące. Po drugie: pełna transparentność – jeśli metoda płatności wybrana przez klienta wymaga przekierowania na osobną stronę czy nawet uwierzytelnienia użytkownika, to należy go o tym z wyprzedzeniem poinformować, by zwiększyć jego zaufanie do procesu. Po trzecie: inteligentne uwierzytelnianie, które będzie jak najmniej uciążliwe dla klientów. A po czwarte: optymalizacja pod kątem powracających klientów. Należy się skupić na maksymalnym ułatwieniu zakupów powracającym użytkownikom, np. umożliwiając im płatności jednym kliknięciem (dzięki bezpiecznemu przechowywaniu danych kart kredytowych) czy wyświetlając im preferowane przez nich wcześniej metody płatności.

Adyen podpowiada, że proces płatności warto optymalizować także w sklepach stacjonarnych, m.in. wykorzystując mobilne terminale POS, udostępniając wszystkie kluczowe metody płatności czy korzystając z terminali obsługujących dynamiczną konwersję walut (DCC).

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies