Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Francuzi wpuścili Alipay. Można nim już płacić w pierwszych sklepach w Paryżu

Chińskie płatności mobilne są akceptowane w paryskiej ekskluzywnej galerii handlowej Printemps

To debiut Alipay we Francji i to nie byle jaki. Printemps Haussmann to paryska galeria handlowa oferująca klientom najlepsze światowe marki. Jej wyjątkowe wnętrza i ruchome wystawy przenoszące kupujących w świat bajki mogą przyprawić o zawrót głowy, tak jak zresztą i ceny sprzedawanych tam towarów.

Przeczytajcie także: Start Android Pay w Polsce już w przyszłym tygodniu

Printemps wprowadzając wspólnie z Wirecard płatności mobilne z Państwa Środka chce ułatwić zatem życie najbogatszym turystom z Chin. Z komunikatu wydanego przez obie firmy wynika, że dotąd najczęściej płacili gotówką. Teraz wystarczy, że sprzedawca zeskanuje wyświetlany na ekranie ich smartfona kod QR. Na razie za pomocą Alipay można płacić w głównej galerii Printemps w Paryżu, ale do końca roku rozwiązanie zostanie wdrożone we wszystkich 18 filiach sieci.

Przeczytajcie także: W ING płatności mobilne jeszcze w tym roku

Jak powiedziała Rita Liu, dyrektor Alipay na Europę, Paryż jest jednym z najbardziej popularnych miejsc wypoczynku dla turystów z Chin. Około 450 mln Chińczyków korzysta już z Alipay. Dla nich ważna jest świadomość, że mogą płacić za pomocą tej aplikacji dokładnie tak samo jak w domu.

Alipay należy do chińskiego giganta Alibaba Group. Odpowiada za połowę płatności online realizowanych na tym rynku. Bardzo popularny w środowisku e-commerce od niedawna oferuje także możliwość płacenia za zakupy w zwykłych sklepach. Transakcja jest realizowana po zeskanowaniu z ekranu smartfona kodu QR, który generuje aplikacja. Źródłem pieniądza jest podpięta do aplikacja karta bankowa.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies