Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Trzeci bank z Polski wdraża wideoweryfikację. Od jutra dzięki niej założycie konto w BZ WBK

Wcześniej rozwiązanie umożliwiające potwierdzanie tożsamości podczas połączenia wideo znalazło się w ofercie Aliora i Inbanku

Nowe rozwiązanie umożliwiające zdalne zakładanie rachunków bieżących zaprezentował na zakończonej przed chwilą konferencji prasowej Tomasz Niewiedział odpowiedzialny za obszar bankowości multikanałowej w BZ WBK. Wideoweryfikacja w wydaniu tego banku jest testowana od kilku miesięcy, a od jutra będą z niej mogli skorzystać już wszyscy klienci indywidualni oraz osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą.

Jak to działa w praktyce? Na stronie internetowej banku będziecie inicjować wniosek o otwarcie rachunku podając najważniejsze dane, takie jak numer swojej komórki oraz adres poczty elektronicznej. Następnie jako formę aktywacji nowego konta będziecie musieli wybrać wideoweryfikację. Po nawiązaniu połączenia z doradcą banku zostaniecie poproszeni o pokazanie swojej twarzy oraz obu stron swojego dowodu osobistego.

Przeczytajcie także: ING przedłuża żywot starej aplikacji mobilnej

Jak mówią przedstawiciele BZ WBK, w tym czasie doradca sprawdzi autentyczność dokumentu oraz zawartych na nim danych korzystając m.in. z państwowych rejestrów. Natomiast specjalny algorytm przeanalizuje czy twarz na zdjęciu w dowodzie należy do tej samej osoby, która składa wniosek o otwarcie rachunku. Jeżeli wszystko będzie się zgadzać, umowa zostanie zawarta. Na Wasz adres e-mail trafią dokumenty regulacyjne, natomiast na komórkę hasło umożliwiające pierwsze logowanie na konto, które będzie już aktywne.

Zdaniem Tomasza Niewiedziała cały proces jest zgodny z obowiązującymi w Polsce przepisami między innymi dlatego, że dane biometryczne są usuwane natychmiast po przeprowadzeniu wideoweryfikacji, a w bazach banku przechowywane jest jedynie nagranie rozmowy z klientem. Niewiedział nie chciał jednak odpowiedzieć na pytanie, czy bank pracując nad wdrożeniem wideoweryfikacji rozmawiał na ten temat z Komisją Nadzoru Finansowego i Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych.

Przeczytajcie także: Getin uruchamia call center po ukraińsku

KNF jak dotąd nie wypowiedziała się co myśli o zastosowaniu tego rodzaju rozwiązania w bankowości. Pytałem o to nadzór kilkukrotnie po wdrożeniu wideoweryfikacji w maju bieżącego roku przez Aliora i Inbank. Nie otrzymałem odpowiedzi. Z kolei GIODO twierdzi, że o wykorzystaniu nowej technologii przez banki dowiedziało się od dziennikarzy i dopiero zamierza tematowi się przyjrzeć.

Natomiast Tomasz Niewiedział podkreślił, że już od jutra wideoweryfikacja będzie pozawalała na założenie rachunku poprzez internetowy serwis transakcyjny BZ WBK oraz aplikację mobilną. W przypadku zainstalowania tej drugiej na smartfonie trzeba będzie od razu połączyć się z doradcą i w trakcie rozmowy z nim podać dane potrzebne do zainicjowania wniosku o otwarcie konta. Docelowo udostępniony zostanie formularz, w którym najpierw wprowadzać się będzie dane takie jak adres e-mail czy numer telefonu i dopiero wówczas łączyć z doradcą.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies