Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Co drugiemu Polakowi zdarzyło się zrezygnować z zakupu z powodu braku preferowanej formy płatności

Jednocześnie aż 71 proc. badanych uważa, że oferowanie różnych narzędzi płatniczych wpływa na ocenę jakości obsługi przez danego sprzedawcę

Sondaż przeprowadzony na reprezentatywnej grupie Polaków przez firmę Maison & Partners na zlecenie Polski Bezgotówkowej pokazuje, jak istotne może być zapewnienie kupującym szerokiej palety narzędzi płatniczych. Co drugi ankietowany stwierdził, że przynajmniej raz zdarzyło mu się, że nie kupił produktu lub usługi ponieważ sprzedawca nie zapewnił mu preferowanej metody płatności. Z tym że nie wskazywano, o jaką konkretnie metodę chodziło.

Przeczytajcie także: Zagłosujcie w plebiscycie Cashless Pay 2025

Z badania Polski Bezgotówkowej wynika ponadto, że ponad 40 proc. rodaków przynajmniej raz zmieniło miejsce zakupu z tego powodu, że wybrany sprzedawca nie akceptował płatności cyfrowych. Dodatkowo 71 proc. uczestników sondażu jest zdania, że oferowanie różnych opcji płatniczych jest przejawem dbałości o klienta i wyższego standardu serwisu.

Przeczytajcie także: Zgłoście się do raporty o cyfrowych aktywach

– Swoboda w zakresie wyboru metod płatności jest dziś standardem rynkowym i ma znaczenie dla polskich konsumentów – klienci oczekują, że będą mogli płacić tak, jak lubią i jak im wygodniej. Sklep, który nie daje możliwości wyboru formy płatności, ryzykuje nie tylko utratę pojedynczej transakcji, lecz często także stałego klienta. Konsumenci są dziś bowiem mobilni, świadomi swoich praw i bez wahania przenoszą swoje zakupy tam, gdzie mogą zapłacić kartą, telefonem czy zegarkiem, czyli w preferowany przez siebie sposób – podsumowuje wyniki badania Joanna Erdman, prezeska Fundacji Polska Bezgotówkowa.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies