Rozwiązanie zapewnia wsparcie ekspertów w sytuacjach cyberzagrożeń, nie tylko tych związanych z bankowością elektroniczną
Bank Pekao informuje w komunikacie prasowym o udostępnieniu klientom indywidualnym usług firmy CyberRescue. Chodzi o wsparcie w sytuacjach zagrożeń w internecie, takich jak próby wyłudzeń, oszustwa czy kradzież tożsamości, i to także tych, niezwiązanych z bankowością. Usługa CyberRescue dla posiadaczy rachunków osobistych w Pekao jest bezpłatna.
Nową funkcję można włączyć w serwisie Pekao24, po wejściu w zakładkę Oferty i wnioski, a następnie e-Usługi. W przypadku podejrzenia oszustwa, próby wyłudzenia danych czy innych zagrożeń, klienci mogą skontaktować się z zespołem CyberRescue, który doradzi, jak bezpiecznie postępować oraz przekaże skuteczne wskazówki co zrobić, by zminimalizować ryzyko. Klienci będą także otrzymywać cykliczne informacje na temat aktualnych zagrożeń w sieci, także wtedy, kiedy pojawią się sygnały, że cyberprzestępcy podszywają się pod Pekao.
CyberRescue to spółka, w którą swego czasu zainwestował fundusz mAccelerator założony przez mBank. Ten ostatni był pierwszym bankiem, który zaoferował klientom wsparcie ekspertów CyberRescue. Obecnie z rozwiązania tego mogą korzystać posiadacze rachunków w czterech instytucjach. Oprócz mBanku i Pekao również ING i Santandera. Usługi CyberRescue oferowane są także przez operatora telekomunikacyjnego Play.