Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

mytaxi wchodzi w drogę Uberowi w Warszawie. Wprowadza wspólne przejazdy, do 40 proc. tańsze od tradycyjnych

Korporacja taksówkowa rozpoczyna pilotaż rozwiązania przypominającego do złudzenia amerykański UberPool 

mytaxi rzuca rękawicę Uberowi i wchodzi na rynek ridesharingu. Teraz w Warszawie w aplikacji mytaxi można wybrać jedną z dwóch usług: tradycyjny przejazd taksówką lub match przypominający znany w USA UberPool. Jak to działa w praktyce? Jeśli w aplikacji wybierzecie usługę match, taksówkarz po drodze do miejsca docelowego może zabrać jeszcze jedną osobę. W zamian zapłacicie nawet o 40 proc. mniej niż za zwyczajny przejazd.

Jeśli jednak na trasie nikt się nie dosiądzie, to i tak cena przejazdu zostanie pomniejszona o 25 proc. W zamian trzeba się jednak liczyć z tym, że wydłuży się czas podróży (firma szacuje, że średnio o 5-7 minut), bo kierowca może wybrać dłuższą drogę, by zabrać kolejnego pasażera. Za taksówkę płacicie tak jak dotychczas, kartą podpiętą do aplikacji. 

Przeczytajcie także: W Warszawie wojna cenowa firm przewozowych

Przez pierwsze cztery tygodnie od startu nowej usługi, zamówienie współdzielonego przejazdu w aplikacji mytaxi będzie możliwe 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Potem firma przeanalizuje dane przewozowe i zdecyduje, jak rozwijać nowy koncept. mytaxi match jest dostępne prawie w całej Warszawie. Jeśli będziecie w zasięgu tej usługi, aplikacja wyświetli Wam dodatkową opcję.

Jeśli ktoś z Was korzystał za granicą z UberPool, to wie, że zamawiając przejazd trzeba wpisać w aplikacji liczbę osób, które zamierzacie zabrać ze sobą. To rozsądne, bo wtedy system wie, czy i ilu pasażerów kierowca może zabrać po drodze. mytaxi nie wymaga tych informacji, bo zakłada, że każdy zamawiający może pojawić się z jedną dodatkową osobą. Oznacza to, że w skrajnej sytuacji na tylnej kanapie samochodu będzie podróżować trójka pasażerów. W takim przypadku chyba trudno mówić o komforcie. To jednak drobna wada, którą – jak powiedział na dzisiejszej konferencji prasowej dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce Krzysztof Urbanek – na prośbę klientów łatwo można wyeliminować po zakończeniu pilotażu.

Przeczytajcie także: Ciekawy pomysł Traficar i IKEA

Nową usługę mytaxi kieruje przede wszystkim do młodych osób, które nie korzystają z taksówek, bo ich na to nie stać, a dla których wydłużenie trasy przejazdu nie stanowi problemu. To także grupa docelowa takich platform ridesharingowych jak Uber czy Taxify. Amerykanie już wiosną tego roku zapowiadali, że chcą wprowadzić w Warszawie swoją usługę UberPool, ale czekali na efekt skali. Nowa oferta mytaxi zapewne przyspieszy działania Ubera. 

 

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Piotr Dziubak

Sekretarz redakcji
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 654 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Zapraszam na cotygodniowy quiz Cashless. Tym razem możecie sprawdzić swoją wiedzę na temat bankomatów

Wypłaty gotówki z bankomatów to dziś jedna z najpopularniejszych usług w bankowości detalicznej. Czy urządzenia, z których korzystacie tak często mają przed Wami jakieś tajemnice?

Zamiast biometrii powrót do mobilnego PIN-u. Część banków nie pozwala na logowanie do aplikacji przez FaceID

Nie wszyscy użytkownicy telefonów iPhone X mogą w pełni korzystać z zastosowanych w nim rozwiązań. Część instytucji w obawie o bezpieczeństwo pieniędzy wyłączyła możliwość logowania na rachunki przez biometrię twarzy

FaceID nie jest tak bezpieczne jak zapewnia Apple? Smartfon udało się odblokować maską

To na jakiś czas może zamknąć dyskusję o tym, czy banki zgodzą się dopuścić ten sposób logowania do swoich aplikacji na smartfonie iPhoneX

Blik oznaczy w Waszym smartfonie tych, do których można zrobić przelew na numer telefonu

Na razie jednak nie wiadomo, kiedy nowa, ciekawa funkcja pojawi się w aplikacjach banków oferujących Blika

Planer podróży, bilety na samoloty i możliwość zakupu prądu. To nowości, które wkrótce mają pojawić się w aplikacji SkyCash

A to jeszcze nie wszystkie nowe funkcje, których wdrożenie spółka zapowiedziała dzisiaj podczas konferencji Payment Meeting

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapisz się do newslettera

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.