Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Duże zmiany w aplikacji mobilnej BZ WBK. Jest łatwiej i przyjemniej

Bank wprowadził też trochę nowości do internetowego serwisu transakcyjnego

Użytkownicy bankowości elektronicznej BZ WBK logując się dzisiaj na konto w komputerze albo w aplikacji po uprzednim jej aktualizowaniu mogą być nieco zaskoczeni. Bank wprowadził sporo zmian zarówno w wyglądzie jak i w funkcjonalności swoich serwisów na urządzenia stacjonarne i mobilne. Zaskoczenie zapewne szybko ustąpi a zmiany zostaną docenione, bo są zdecydowanie na plus. Choć jedna rzecz może irytować, ale o tym za chwilę.

Przeczytajcie także: Nowa aplikacja Pekao we wrześniu

Najpierw o aplikacji mobilnej. Tu wiele nowego widać już na pulpicie przed zalogowaniem. Przede wszystkim zmieniła się kolorystyka. Jest więcej bieli niż zieleni zatem aplikacja wydaje się lżejsza. Na górę powędrowały przyciski w formie kół z najważniejszymi funkcjami, które mogą się przydać przed logowaniem, a więc np. generator kodów Blik. Trochę to przypomina poprzednią wersję aplikacji mBanku albo obecną ING. Nie zmieniła się lokalizacja informacji o ostatniej transakcji i saldzie, która ukryta jest powyżej kół funkcyjnych – aby ją zobaczyć należy przeciągnąć palcem po ekranie od góry w dół.

Po zalogowaniu pojawia się lista produktów, np. posiadanych w banku rachunków. Na każdy z nich przypada oddzielny moduł, w którym dość przejrzyście umieszczono nazwę konta, jego numer, aktualne saldo i dostępne środki oraz przyciski umożliwiające przejście do historii transakcji albo wykonania przelewu. Ważną nowością jest skrzynka odbiorcza z komunikatami od banku. To ukłon w stronę klientów mobile only. Reszta, a więc przede wszystkim hamburger menu oraz obecne tam funkcje właściwie się nie zmieniły.

Natomiast irytujące jest to, że po aktualizacji nie mogłem zalogować się mobilnym PIN-em, tylko hasłem maskowanym. Do tego aby w przyszłości logowanie było prostsze musiałem ponownie aktywować taką możliwość, chociaż wcześniej już to robiłem. Nie wiem, po co bank wymusza to po raz kolejny. Wciąż brakuje też możliwości logowania się odciskiem palca, przynajmniej na urządzeniu z Androidem, z którego korzystam. Na rynku biometria w aplikacjach robi się powoli standardem i tu BZ WBK zaczyna odstawać.

Przeczytajcie także: Logowanie odciskiem dostępne w apce ING

Nieco mniej nowości znajdziecie w serwisie internetowym BZ WBK. Zmieniła się nieco lista rachunków. Przy każdym pojawiły się nowe przyciski, które ułatwiają przejście do historii transakcji czy formatki przelewu. W lewym górnym rogu pulpitu znajdziecie prostą grafikę pokazującą wartość transakcji wykonanych w mijającym miesiącu podzieloną na poszczególne kategorie wydatków, np. wypłaty gotówki z bankomatów czy codzienne zakupy. Pojawiła się też nowa zakładka z ofertą banku. Ponadto BZ WBK informuje dziś klientów o planowanych zmianach w tabeli opłat i prowizji. Zapewnia, że nie będzie podwyżek. Więcej szczegółów na ten temat znajdziecie na Cashless dziś w dalszej części dnia.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies