Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Wasz telefon może być terminalem płatniczym. Ciekawy pomysł na płatności P2P

Gdyby nie wątpliwości co do bezpieczeństwa, nowy pomysł pewnego startupu z Kanady mógłby szybko się upowszechnić

Mowa o firmie Mobeewave z siedzibą w Montrealu. Właśnie wypuściła na rynek aplikację o nazwie PayMeTap. W wersji beta mogą ją ściągnąć od niedawna użytkownicy telefonów z systemem Android z Kanady. Jeżeli ich smartfon jest wyposażony w antenę NFC a oni mają rachunek w jednym ze wskazanych banków, mogą w ciągu paru chwil rozpocząć przyjmowanie płatności kartami bezpośrednio na swoją komórkę. Wystarczy krótka rejestracja polegająca na podaniu numeru konta oraz adresu e-mail.

Przeczytajcie także: Alerty SMS-owe w bankowości trafią do lamusa

Aby przyjąć płatność, wystarczy uruchomić aplikację, wpisać kwotę i poprosić użytkownika karty bezstykowej o jej zbliżenie do smartfona, podobnie jak do terminala POS w sklepie. Konto płatnika zostaje obciążone a środki trafiają na rachunek odbiorcy. Transakcję rozlicza Mobeewave.

Spółka przekonuje, że proponowane przez nią rozwiązanie może sprawdzić się w wielu sytuacjach, nie tylko przy przelewach P2P, gdy np. znajomi chcą podzielić rachunek za wspólny wypad do knajpy. PayMeTap może także zastąpić tradycyjny terminal czy mPOS używane do przyjmowania płatności kartami przez niewielkie firmy. Mobeewave zapewnia, że korzystanie z aplikacji jest bezpieczne, bo nie przechowuje ona żadnych danych.

Przeczytajcie także: Oto pierwszy mPOS zbliżeniowy tylko na smartfonie

W tym miejscu warto przypomnieć, że przyjmowanie płatności zbliżeniowych bezpośrednio na smartfona jest już możliwe także w Polsce. Usługę taką oferuje Pekao w ramach swojego aplikacyjnego mPOS-a PeoPay. Niestety, usługa działa tylko pomiędzy klientami tego banku, tzn. i płatnik i odbiorca środków muszą mieć rachunek w Pekao. Dodatkowo mPOS aplikacyjny PeoPay nie przyjmuje zbliżeniowo transakcji kartami a jedynie telefonem wyposażonym w aplikację płatniczą PeoPay.

Takie ograniczenie to skutek regulacji organizacji płatniczych. MasterCard i Visa wymagają na przykład dla rozwiązań mPOS-owych, by ze względów bezpieczeństwa autoryzacja płatności odbywała się na zewnętrznym PIN-padzie. Pomysł kanadyjskiego startupu budzi więc pewne wątpliwości. Gdyby nie one, można by mu było wróżyć rychły sukces. Możliwość przyjmowania płatności bezpośrednio na telefon jest rozwiązaniem o wiele wygodniejszym niż noszenie ze sobą dodatkowego mPOS-a.

Źródło: Betakit

Fot. Mobeewave

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies