Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
8 mln Polaków korzysta z bankowości mobilnej. Milion bankuje wyłącznie przez smartfony. Raport Cashless za I kw. 2017 r.

Rośnie grupa klientów, którzy do zarządzania rachunkiem nie potrzebują już komputera

Z danych udostępnionych mi przez biura prasowe banków w Polsce wynika, że najwięcej klientów logujących się na konto przez smartfon lub tablet, ma PKO BP – bez mała dwa miliony. O 300 tys. mniej ma Pekao, a na kolejnych miejscach znajdują się mBank, ING oraz BZ WBK. Łącznie banki, które zdecydowały się podzielić się ze mną danymi na ten temat, mają już ponad 8,2 mln klientów mobilnych.

W powyższej tabeli widzicie dane o klientach, którzy w marcu zalogowali się na rachunek przynajmniej raz korzystając z aplikacji mobilnej, serwisu light a także z internetowego systemu transakcyjnego, ale za pomocą komórki lub tabletu. Informacje pochodzą z 14 banków. Brakuje kilku, które ofertę mobilną posiadają, ale nie zdecydowały się pochwalić się statystykami.

Przeczytajcie także: W I kw. 2017 r. spadła liczba bankomatów

Co ciekawe, banki z Polski mają już ponad milion klientów, którzy bankują wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. To osoby, które w marcu zalogowały się na rachunek przez aplikację czy serwis internetowy, ale wykorzystując do tego smartfon lub tablet i ani razu nie używając do tego celu komputera.


Jak widzicie, w tej kategorii również przewodzi PKO BP. Ale na drugim miejscu jest już mBank a nie Pekao, które nie zdecydowało się podać liczby posiadanych przez siebie klientów mobile only. Zresztą kilka innych banków również tego nie zrobiło zastrzegając, że nie prowadzi takich statystyk. Natomiast w grudniu ubiegłego roku banki podawały, że miały ok. 850 tys. klientów mobile only.

Przeczytajcie także: 300 tys. Polaków płaci smartfonem zbliżeniowo

Pojawienie się klientów mobile only ma dla banków pewne konsekwencje. Oznacza konieczność położenia jeszcze większego nacisku na rozwój narzędzi umożliwiających kontakt właśnie z poziomu smartfona. Dotyczy to również skrzynki, w której znajdować się powinny informacje o zmianach w tabeli opłat czy w regulaminach. Większość banków nie pozwala dziś na dostęp do takich komunikatów z poziomu aplikacji mobilnych, co oznacza, że ich użytkownicy mogą w ogóle nie wiedzieć o planowanych zmianach w ofercie swojego banku. To powinno się zmieniać i zresztą się zmienia. Najnowsza apka mBanku już ma zakładkę z komunikatami.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies