Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Major Polish Insurance Company Warta Launches Messenger Chatbot

A new solution lets customers file a claim using their smartphone

Insurance claims can now be issued using Facebook Messenger. Warta, one of Poland's biggest insurance companies, launched a Facebook profile that uses the most cutting-edge solutions in automatic customer service, including a chatbot.

How does it work? All you need to do is type Wartapl in the Facebook Messenger dialog window and choose the insurer's profile. The system will ask you to choose on of three options: filing a claim, getting to know the company’s products or contacting the insurance company. If you choose to file a claim, the chatbot will guide you through the whole process.

Related: bBank Might Be Europe’s First Blockchain Bank. License Application To Be Submitted in October

You will need to indicate whether the claim is related to a vehicle, property or a person. The following questions and answers will depend on the insurance policy. For instance, in the case of a car accident, the robot will ask you to use your phone's camera to scan the Aztec code on the car's registration certificate. In the case of property damage, you will need to provide the insurance policy number. Warta representatives assure that Facebook cannot see, collect or store this information.

Related: Polish banks want to use blockchain for customer communications

While settling a claim through Messenger the chatbot allows users to attach photographs from the incident and photo copies of the necessary documents, such as the person responsible's statement. If the chatbot is asked a question it cannot answer, it will automatically direct the conversation to a consultant who can clear up any doubts. Afterwards you will go back to the Messenger window with the chatbot conversation and continue filing your claim. After the procedure is complete, you will receive an insurance claim confirmation.

Kategoria

Udostępnij ten artykuł

Zostaw komentarz

Piotr Dziubak

Sekretarz redakcji
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 654 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Zapraszam na cotygodniowy quiz Cashless. Tym razem możecie sprawdzić swoją wiedzę na temat bankomatów

Wypłaty gotówki z bankomatów to dziś jedna z najpopularniejszych usług w bankowości detalicznej. Czy urządzenia, z których korzystacie tak często mają przed Wami jakieś tajemnice?

Zamiast biometrii powrót do mobilnego PIN-u. Część banków nie pozwala na logowanie do aplikacji przez FaceID

Nie wszyscy użytkownicy telefonów iPhone X mogą w pełni korzystać z zastosowanych w nim rozwiązań. Część instytucji w obawie o bezpieczeństwo pieniędzy wyłączyła możliwość logowania na rachunki przez biometrię twarzy

FaceID nie jest tak bezpieczne jak zapewnia Apple? Smartfon udało się odblokować maską

To na jakiś czas może zamknąć dyskusję o tym, czy banki zgodzą się dopuścić ten sposób logowania do swoich aplikacji na smartfonie iPhoneX

Blik oznaczy w Waszym smartfonie tych, do których można zrobić przelew na numer telefonu

Na razie jednak nie wiadomo, kiedy nowa, ciekawa funkcja pojawi się w aplikacjach banków oferujących Blika

Planer podróży, bilety na samoloty i możliwość zakupu prądu. To nowości, które wkrótce mają pojawić się w aplikacji SkyCash

A to jeszcze nie wszystkie nowe funkcje, których wdrożenie spółka zapowiedziała dzisiaj podczas konferencji Payment Meeting

Pokaż wszystkie artykuły tego autora →

Zapisz się do newslettera

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.