Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Pekao zapowiada zmiany w tabelach opłat i prowizji. Nowy cennik będzie obowiązywał od 1 września

Większość zmian wprowadzanych właśnie przez Pekao jest niekorzystna dla klientów. Ale są też obniżki opłat

Pekao dołączył do grona banków, które zdecydowały się wprowadzić zmiany w taryfie prowizji i opłat. Jak tłumaczy, przez lata stawki w Pekao się nie zmieniały, a rosły ceny towarów i usług oraz koszty ponoszone przez bank. Nowy cennik będzie obowiązywać od 1 września 2021 r. Jednocześnie instytucja wprowadzi zmiany w regulaminach rachunków związane z rozwojem m.in. aplikacji PeoPay czy bankowości elektronicznej Pekao24.

Jakie są główne zmiany w zakresie opłat i prowizji? Jeśli chodzi o prowadzenie kont osobistych, część klientów czeka pozytywna wiadomość: zniesiona zostanie opłata za prowadzenie Konta Przekorzystnego oraz Eurokont: Junior, OK, Start, Podstawowe, Mobilne, Optymalne, a opłata za Eurokonto Max zostanie obniżona do 13 zł. Z kolei konta, które nie znajdują się już w aktualnej ofercie sprzedażowej, zostały podzielone na 7 grup cenowych, w obrębie których ujednolicono opłaty miesięczne za prowadzenie rachunku, co w części przypadków oznacza podwyżkę. Klienci będą płacić od 0 do 25 zł miesięcznie (chyba że ich konto zakwalifikowano do najwyższej grupy, wtedy opłata jest negocjowalna i w zależności od rodzaju rachunku wynosi max 100 lub max 400 zł).

Przeczytajcie także: ZBP: korzystanie z banków musi być droższe

W przypadku kont walutowych w euro, frankach szwajcarskich, dolarach amerykańskich i funtach brytyjskich opłata została uzależniona od wysokości salda na rachunku i rodzaju waluty. Zwolnienie z opłaty przysługuje, jeśli klient ma na koncie mniej niż 20 tys. jednostek danej waluty lub wykona przynajmniej jedno polecenie przelewu wewnętrznego w miesiącu.

Bank zdecydował się też przypisać karty debetowe wydawane do kont do dwóch grup: standardowe i złote. Zmieni się opłata miesięczna za obsługę kart standardowych, wydawanych do kont niebędących już w ofercie, oraz warunek obniżający tę opłatę – będą to minimum 4 transakcje bezgotówkowe. W przypadku większości kart niespełnienie warunku będzie się wiązało z naliczeniem 4 zł opłaty miesięcznie. Koszt złotej karty płatniczej to zaś warunkowe 10 zł.

Wprowadzona także zostanie opłata za obsługę transakcji bezgotówkowych i gotówkowych z przewalutowaniem dokonanych kartami standardowymi i złotymi w walucie innej niż waluta rachunku. Wyniesie ona 1 proc. od kwoty transakcji. Zmiana nie dotyczy kart z funkcją wielowalutową oraz Mastercard PeoPay Kids i World Debit Mastercard.

Podobnie jak inne banki, Pekao podnosi stawki za obsługę w placówkach stacjonarnych. Dotyczyć to będzie składania poleceń przelewu (10 zł), zmiany limitów (10 zł) oraz wpłat i wypłat gotówki (8 zł) w kasie oddziału (przy kontach bezpłatnych oraz w określonych warunkach w przypadku kont płatnych). Jednocześnie bank zachęca do korzystania z bankowości elektronicznej i mobilnej, gdzie zarówno za przelewy wewnętrzne, jak i zewnętrzne nie trzeba będzie płacić (z wyjątkiem Eurokont Plus i Standard). Przypomina też, że opłaty za wpłaty i wypłaty można uniknąć, jeśli klient zdecyduje się skorzystać z sieci bankomatów i wpłatomatów banku.

Przeczytajcie także: Liczba wpłatomatów wciąż rośnie, ale już wolniej

Droższe będzie również zarządzanie swoimi finansami za pośrednictwem infolinii banku – w wybranych kontach wprowadzono opłaty za polecenie przelewu (5 zł), zmianę limitów (5 zł), ustanowienie lub modyfikację danych do przelewu zdefiniowanego za pośrednictwem konsultanta (5 zł). Wszystkie te czynności można bezpłatnie wykonać w PeoPay i Pekao24.

Zachęcając klientów do aktywniejszego korzystania z bankowości elektronicznej, Pekao postanowił zapewnić wsparcie osobom powyżej 60 roku życia. W tym celu przygotował internetową strefę seniora, gdzie znaleźć można porady dotyczące załatwiania spraw bankowych bez konieczności wizyty w oddziale. Uruchomiona została również specjalna infolinia dla seniorów, obsługiwana przez konsultantów przygotowanych do obsługi osób starszych.

Z kolei główne zmiany, jakie instytucja wprowadzi w regulaminach rachunków, to m.in. wprowadzenie usługi powiadomienia SMS-em o marży stosowanej do przewalutowań transakcji realizowanych w walutach EOG. Wprowadzono również limit posiadanych kont walutowych – do maksymalnie dwóch w danej walucie oraz zwiększono dzienny limitu wypłat gotówki kartami debetowymi Visa, Mastercard i Maestro – z 3 tys. na 6 tys. zł (limit dla złotych kart pozostaje na poziomie 15 tys. zł). Bank wycofuje też możliwość identyfikowania się za pomocą karty IKM (identyfikacyjna karta magnetyczna).

Pełne tabele opłat i prowizji w odniesieniu do poszczególnych kont znaleźć można na stronie banku.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies