Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
AKTUALIZACJA (OST. AKAPIT)
KNF zastrzegł logotypy swoich projektów fintechowych. Zobaczcie, jak wyglądają

W Biuletynie Urzędu Patentowego ukazała się informacja o zastrzeżeniu przez nadzór znaków FINTECH KNF i FINTECH HUB KNF

W Biuletynie Urzędu Patentowego ukazały się informacje o zastrzeżeniu znaków graficznych oraz słowno-graficznych FINTECH KNF i FINTECH HUB KNF. Zgłoszeń dokonał Urząd Komisji Nadzoru Finansowego.

Przeczytajcie także: Wkrótce startuje serwis z namiarami i opiniami o agentach

Wygląda więc na to, że KNF przygotował identyfikację wizualną swoich inicjatyw wspierających fintech. Czy w ślad za nowymi znakami pojawią się również jakieś nowe działania KNF-u wspierające fintechy? Zapytałam o to rzecznika prasowego tej instytucji i kiedy tylko dostanę odpowiedź, zaktualizuję ten artykuł lub opublikuję kolejny.

A zastrzeżone znaki wyglądają tak:

KNF już od dłuższego czasu ma na agendzie działania na rzecz fintechów (przy czym w ocenie środowiska nie zawsze deklaracjom dotyczącym otwartości towarzyszyły kroki rzeczywiście wspierające innowacyjne podmioty). Wśród nich wskazać można prowadzony przez KNF Innovation Hub. To program, w ramach którego mogą one uzyskać wsparcie ze strony organu nadzoru w identyfikacji właściwych przepisów prawa, regulacji i stanowisk nadzorczych mających zastosowanie do danego podmiotu, modelu biznesowego, oferowanego produktu lub usługi finansowej, a także uzyskać informacje o zasadach działania nadzoru czy trybie uzyskania zezwolenia na prowadzenie określonego rodzaju działalności.

Przeczytajcie także: Authologic umożliwia potwierdzanie tożsamości za pomocą eDO App

Rozszerzeniem programu Innovation Hub jest wirtualna piaskownica, uruchomiona przez KNF pod koniec zeszłego roku. To środowisko testowe, w którym zarówno fintechy, jak i dojrzałe organizacje mogą sprawdzić swoje pomysły na innowacyjne rozwiązania, zanim skierują je do klientów. Informując o uruchomieniu piaskownicy, KNF zaznaczał, że jest to pierwszy etap rozwoju oferty technologicznego wsparcia podmiotów z branży fintechowej.

AKTUALIZACJA

Na moje pytanie odpowiedział Jacek Barszczewski, dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej w UKNF:

"Nowa identyfikacja wizualna wspomaga realizację ustawowych zadań Komisji Nadzoru Finansowego w zakresie wspierania rozwoju innowacji na rynku finansowym. Urząd KNF angażuje się w liczne inicjatywy związane z rozwojem rynku finansowego w Polsce. Zastrzeżenie znaków graficznych adresuje potrzeby Urzędu w zakresie posługiwania się zestawem spójnych graficzne logotypów dla celów związanych z komunikacją i promocją działań Urzędu w zakresie wspierania sektora fintech. To również konsekwencja realizacji postanowień Cyfrowej Agendy Nadzoru. Zaangażowanie UKNF w rozwój fintech w Polsce ma swoje odzwierciedlenie w konkretnych działaniach, takich jak m.in. program Innovation Hub, utworzenie Piaskownicy Wirtualnej PSD2, prac Zespołu roboczego ds. rozwoju innowacji finansowych (FinTech), SuperVision Talks czy aktywnym dialogu z rynkiem. Portfolio logotypów obejmuje również część działań UKNF będących w toku, jeśli chodzi o ich realizację, co pozwoli na spójną komunikację po ich zakończeniu."

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies