Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Klienci firmowi Pekao mogą wysyłać przelewy Blikiem na numer telefonu. Limit pojedynczej transakcji wynosi 10 tys. zł

Faza testowa rozwiązania rozpoczęła się w lutym we współpracy z PZU, które korzysta z przelewów na telefon przy wypłacaniu odszkodowań

Bank Pekao poinformował, że od dzisiaj umożliwia klientom firmowym wykonywanie przelewów na telefon – wystarczy, że numer odbiorcy będzie zarejestrowany w bazie Polskiego Standardu Płatności (PSP), operatora systemu Blik (numer telefonu z numerem konta bankowego powiązało już ponad 7 mln Polaków). Dotychczas z tej funkcji mogli korzystać jedynie klienci indywidualni. Zlecanie przelewów jest dostępne przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.

Przeczytajcie także: mBank zamyka stacjonarne punkty usług maklerskich

Instytucja wyjaśnia w swoim komunikacie, że jedną z największych zalet wprowadzanego narzędzia jest realizacja przelewu w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Jednocześnie nie ma konieczności zdobywania numeru rachunku i wpisywania go do formularza przelewu. To istotne uproszczenie. Limit pojedynczej transakcji realizowanej przez PekaoBiznes24 wynosi 10 tys. zł., a liczba przelewów w danym dniu jest nieograniczona. Pekao podkreśla, że jako pierwszy w Polsce wdrożył tę usługę dla firm.

Przelew na telefon przyda się w branżach, w których firma prowadzi rozliczenia z klientami detalicznymi. W ten sposób można przekazywać pieniądze w ramach zwrotów czy reklamacji. Przedsiębiorca będzie też w stanie szybko zasilić konto pracownika na potrzeby zapłacenia przez niego faktury albo dokonania zakupu firmowego, ewentualnie w ramach wypłacenia mu zaliczki na poczet przyszłego wynagrodzenia. Do przeprowadzenia operacji potrzebne są tylko imię, nazwisko oraz numer telefonu odbiorcy płatności.

Przeczytajcie także: Citibank wypowiada umowy starych kart kredytowych

Pilotaż rozwiązania bank prowadzi od lutego z PZU, o czym mogliście już przeczytać w serwisie cashless.pl. Ubezpieczyciel wypłacił w ten sposób pierwsze odszkodowania, a usługa została ponoć dobrze przyjęta przez klientów. Przez kilka najbliższych miesięcy grupa pracowników PZU będzie w trakcie rozmowy telefonicznej z klientami proponować wypłatę odszkodowania przy użyciu błyskawicznego przelewu. Może się to bardzo przydać np. w przypadku szkód wywołanych zdarzeniami atmosferycznymi – właściciele uszkodzonych domów szybko uzyskają środki, które będą mogli wykorzystać, by podjąć niezbędne działania. W pierwszych dniach testów za pomocą Blika wypłacono odszkodowania o łącznej wartości ponad 100 tys. zł.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies