Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zdalna sprzedaż ubezpieczeń w trakcie i po pandemii – czego potrzeba, by obsługiwać klientów. Cashless Insurtech Live już 4 grudnia

Pierwsze spotkanie z cyklu Cashless Insurtech Live będzie poświęcone tematyce zdalnej sprzedaży ubezpieczeń

Pandemia koronawirusa spowodowała, że z wielu usług klienci zaczęli korzystać online i wiele spraw załatwiać zdalnie. Tej formy dostępności zaczęto również oczekiwać od ubezpieczycieli. Mogłoby się wydawać, że dla branży sprzedaż polis online nie będzie szczególnym wyzwaniem, przecież od dawna zakłady oferują swoje produkty majątkowe w tzw. kanale direct, czyli bezpośrednio na swoich stronach internetowych lub przez własne call center.

Tyle że zainteresowanie klientów takim sposobem zakupu od lat jest niewielkie, a pandemia nie spowodowała nagłego zwrotu w stronę kanału direct. Klienci pozostali wierni swoim agentom, a kluczowym zadaniem, z jakim musieli się zmierzyć ubezpieczyciele, było umożliwienie pośrednikom obsługi na odległość.

Przeczytajcie także: Weryfikacja tożsamości klientów w ubezpieczeniach na życie

Potrzeba uruchomienia zdalnej sprzedaży w kanale agencyjnym okazała się chyba jeszcze bardziej nagląca w przypadku ubezpieczeń na życie, te bowiem sprzedawane były dotychczas właściwie tylko podczas osobistych spotkań pośredników z klientami. Firmy musiały więc wypracować odpowiednie procedury, ale także zainwestować w rozwiązania technologiczne, które umożliwiają działanie w nowych warunkach.

Z pewnością w wyjściu z tej sytuacji obronną ręką pomogły działaniu Komisji Nazdoru Finansowego, która opracowała Pakiet Impulsów Nadzorczych, wśród których znalazły się ułatwienia w zakresie zdalnej sprzedaży, oraz zaakceptowała zaproponowane przez ubezpieczycieli złagodzenie wymogów co do weryfikacji tożsamości klienta. Udogodnienia te są jednak tymczasowe i wynikają ze szczególnych okoliczności związanych z pandemią koronawirusa. Ubezpieczyciele powinni więc nie tylko myśleć o tym, jak naprędce przyjęte rozwiązania udoskonalać, by zapewnić klientom sprawną i bezpieczną obsługę w tym szczególnym okresie, ale też jak będą chcieli działać, gdy sytuacja wróci do normy. Można się bowiem spodziewać, że przynajmniej część klientów nadal będzie doceniać wygodę zdalnego ubezpieczania.

Przeczytajcie także: Ubezpieczenia od Beesafe dostępne w porównywarce Porówneo

O tym, co ubezpieczyciele mogą zrobić, by zdalna obsługa była wygodna dla ubezpieczającego i dla pośrednika, zaproszeni przez cashless.pl eksperci będą rozmawiać podczas najbliższego spotkania Cashless Insurtech Live. Wspólnie zastanowimy się również, które z przyjętych środków zaradczych to rozwiązania tymczasowe i prowizoryczne, a przede wszystkim – jakimi narzędziami można je zastąpić. Jak sprawić, by zdalne zawieranie umów ubezpieczenia – szczególnie w przypadku bardziej wrażliwych polis życiowych – było bezpieczne i zgodne z prawem? Jakiej obsługi oczekuje dzisiejszy klient od ubezpieczyciela i co chciałby móc zrobić, nie ruszając się z własnej kanapy? Czy wraz ze zwiększającą się dojrzałością cyfrową klientów rola pośrednika pozostanie taka sama?

To wybrane zagadnienia, które poruszymy podczas spotkania. Dyskusję będzie można oglądać na żywo w piątek, 4 grudnia o godz. 12 za pośrednictwem takich serwisów jak YouTube, Facebook, Twitter oraz bezpośrednio na stronie cashless.pl. Po zakończeniu transmisji zapis spotkania będzie dostępny na kanale cashless.pl na YouTube. Partnerem merytorycznym najbliższego Cashless Insurtech Live jest firma PWPW.

KATEGORIA
PATRONATY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies