Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Z tą lodówką zakupy będą łatwiejsze

Nowość od Samsunga i MasterCarda pozwoli na składanie zamówień i dokonywanie płatności za produkty spożywcze. Niestety na razie będzie dostępna tylko w USA

MasterCard i Samsung ogłosiły wczoraj nawiązanie współpracy, w ramach której producent sprzętu gospodarstwa domowego wprowadzi na rynek lodówki współpracujące z aplikacją płatniczą MasterCarda. Lodówki Family Hub wyposażone będą w ekrany dotykowe z zainstalowaną aplikacją Groceries. Właściciel sprzętu po stwierdzeniu braku jakichś produktów, będzie mógł je od razu zamówić i zapłacić za nie za pomocą podłączonej do aplikacji karty MasterCarda. Produkty dostarczy kurier.

Przeczytajcie także: Netflix już w Polsce. Jak za to płacić i dlaczego tak dużo...

Lodówki będą podłączone do internetu za pośrednictwem Wi-Fi. Do aplikacji będzie można podpiąć dowolną kartę debetową lub kredytową z logo MasterCarda. Zamówienie, potwierdzane dla bezpieczeństwa kodem PIN, trafiać będzie bezpośrednio do sklepu i to ten sklep będzie zlecać dostarczenie produktów pod wskazany adres.

Niestety, na razie sprzęt będzie dostępny wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Pierwsze egzemplarze mają pojawić się na rynku już w maju. Przedstawiciele MasterCarda i Samsunga deklarują, że oprogramowanie lodówki będzie uczyć się zwyczajów domowników i po pewnym czasie ma samodzielnie sugerować, jakie produkty w najbliższym czasie powinny zostać zamówione.

W dalszej przyszłości planowane jest wprowadzenie rozwiązania pozwalającego na łączenie się z lodówką różnych urządzeń, np. smartfonów, i składanie zamówienia z ich poziomu. Na razie nie wiadomo czy, a jeżeli tak to kiedy, nowe lodówki pojawią się na innych rynkach niż amerykański.

Samsung nie jest pierwszym producentem sprzętu AGD, który zaoferował klientom inteligentne lodówki. Wydaje mi się, że pierwszy w 2000 r. był Ericsson. Film na ten temat mozna obejrzeć tutaj. Dwa lata temu na targach elektroniki IFA w Berlinie swoją lodówkę z kamerą i wyświetlaczem pokazało też LG. W tym przypadku sprzęt można było obsługiwać za pomocą specjalnej aplikacji zainstalowanej na smartfonie.

Przeczytajcie także: Kolejny hipermarket w sieci. Wystartował eCarrefour

Ponadto MasterCard, również wczoraj, ogłosił nawiązanie współpracy z firmą Coin. Spółka specjalizuje się w wyposażaniu w funkcję płatniczą różnych przedmiotów wytwarzanych przez innych producentów. Dzięki temu zbliżeniowych płatności będą mogli dokonywać użytkownicy smartwatchów marki Omate, bransoletek Moov czy sportowych trackerów atlas Werables.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies