Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Carrefour Marketplace miał konkurować z Allegro. Firma po cichu wygasiła projekt

Francuska sieć sklepów współpracuje teraz z największą polską platformą e-commerce

Platforma Carrefour Marketplace przestała działać na polskim rynku na początku kwietnia 2020 roku – donosi serwis wiadomoscihandlowe.pl. Projekt był pomyślany jako internetowy targ i umożliwiał producentom sprzedawanie artykułów za pośrednictwem strony internetowej Carrefoura. O jego powstaniu mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl w roku 2017. Początkowo w markecie pojawiło się 70 dostawców i kilka kategorii zakupowych, w tym elektronika, dom czy uroda. Zapowiadano też dynamiczny rozwój przedsięwzięcia i zamierzano konkurować z Allegro.

Przeczytajcie także: BNP Paribas rezygnuje z części stałych punktów kredytowych w Carrefourach

Za zakupy na tym internetowym targu można było płacić przelewem, kartami Visa i Mastercard lub na miejscu w sklepie przy odbiorze osobistym. Produkty mogły być dostarczone klientom przez kuriera, ale udostępniono też opcję click&collect, czyli odbioru osobistego w placówce handlowej.

Co ciekawe, serwis wiadomoscihandlowe.pl zaznacza, że decyzja o likwidacji Marketplace została podjęta przed pojawianiem się w Polsce koronawirusa, który nakręcił rozwój e-commerce. Zasadnym wydaje się pytanie, czy firma uśmierciłaby ten projekt, gdyby kryzys pojawił się chwilę wcześniej i pokazał nowy potencjał dla handlu w sieci.

Przeczytajcie także: Carrefour uruchomił swój pierwszy samoobsługowy sklep

Carrefour zamierza rozbudowywać usługę click&collect, rozwijać ofertę produktów niespożywczych oraz współpracę z zewnętrznymi partnerami. Skoro już o nich mowa. Carrefour nie zagroził Allegro, więc postanowił się do niego przyłączyć. Mogliście o tym przeczytać w cashless.pl już pod koniec ubiegłego roku. Pewnym zaskoczeniem mogła być informacja z początku kwietnia, kiedy sklep usunął swoją ofertę z platformy e-commerce. Trwało to stosunkowo krótko i prawdopodobnie miało związek z dużą liczbą zamówień i opóźnieniami w dostawach, na co wpływ miała pandemia. Pod koniec maja Allegro oferowało już ok. 2 tys. produktów francuskiej sieci z różnych kategorii.

Źródło: Wiadomości Handlowe

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies