Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard: w czasie pandemii Polacy korzystają z VOD, wirtualnych zajęć fitness i kursów gotowania online

Izolacja sprawiła, że polscy konsumenci częściej kupowali też maszynki do strzyżenia włosów i puzzle

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Mastercarda wynika, że aż dwie trzecie polskich konsumentów korzysta obecnie z e-commerce częściej niż kiedykolwiek wcześniej. To oczywiście efekt pandemii koronawirusa i przymusowej izolacji. Sprawiły one, że Polacy szukają w sieci nie tylko produktów, ale też usług. Aż 68 proc. respondentów subskrybuje platformy streamingowe (np. Netflix i HBO GO), a blisko połowa badanych gra na komputerze przez sieć.

Przeczytajcie także: Mastercard oferuje dodatkowe korzyści użytkownikom kart firmowych

Wśród popularnych aktywności online podczas pandemii znalazły się także: rozmowy wideo z bliskimi (77 proc. ankietowanych), udział w lekcjach gotowania lub oglądanie przepisów w internecie (41 proc.) czy korzystanie z wirtualnych zajęć fitness (29 proc.). Co ciekawe, prawie połowa badanych zadeklarowała, że w czasie pandemii zaangażowała się w działania charytatywne i przekazała w ostatnim miesiącu darowiznę online – 18 proc. zrobiło to po raz pierwszy.

Jakie produkty cieszyły się w ostatnim czasie największym zainteresowaniem klientów sklepów internetowych? Prawie połowa ankietowanych wskazała na książki. Na gry planszowe wskazało 36 proc. badanych, a co trzeci wymienił przybory kuchenne. Dużą popularnością cieszyły się przybory do farbowania włosów i maszynki do ich strzyżenia (odpowiednio 30 i 22 proc.). Oznacza to, że pokaźna część Polaków nie zamierzała czekać na odmrożenie zakładów fryzjerskich i wzięła sprawy w swoje ręce. Dosłownie.

Przeczytajcie także: Mastercard: ruch w sklepach wraca do normy sprzed pandemii

Badanie Mastercard pokazało, że 35 proc. klientów deklaruje, iż kupując online pozostaje lojalnych znanym z wcześniej markom. Niemal wszyscy ankietowani (91 proc.) sygnalizują, że podczas zakupów online zachowują ostrożność, ale 60 proc. martwi się, że w internecie padnie ofiarą oszustwa. Dla większego bezpieczeństwa 78 proc. polskich konsumentów kupuje u znanych im sprzedawców, 83 proc. sprawdza opinie innych kupujących, a ponad jedna trzecia kontaktuje się z niepoznanymi wcześniej sklepami przed dokonaniem zakupu.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies