Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard: ruch w sklepach wraca do normy sprzed pandemii

Firma wyciąga takie wnioski na podstawie natężenia ruchu w sklepach spożywczych

Mastercard ujawnił dane dotyczące handlu w sklepach spożywczych na terenie Polski. Wynika z nich m.in., że w ubiegłym tygodniu można było zaobserwować zanik efektu godzin dla seniorów, polegającego na zmniejszeniu ruchu w godzinach od 10:00 do 12:00. Proces następował stopniowo, ponieważ część klientów przez jakiś czas respektowała wcześniejsze obostrzenia. Najbardziej widoczne było to w przypadku transakcji przeprowadzanych w sklepach osiedlowych.

Przeczytajcie także: Mastercard Europe z nowym prezesem

Na początku maja Mastercard udostępnił narzędzie KiedyDoSklepu.pl, które analizuje trendy zakupowe i pozwala określić, jaki ruch panuje w sklepach. Dzięki temu klienci mogą zaplanować zakupy tak, by łatwiej im było utrzymać fizyczny dystans w stosunku do innych konsumentów. Wszystko to wynika oczywiście z trwającej pandemii koronawirusa. Strona internetowa stworzona przez organizację pozwala skorzystać z kilku filtrów, dzięki czemu wyniki są bardziej dokładne.

Przeczytajcie także: Mastercard Bezcenne Chwile z nowym katalogiem nagród

Śledzenie ruchu transakcyjnego pozwoliło firmie zaobserwować zachodzące zmiany w zachowaniach zakupowych w sklepach spożywczych. Przed ogłoszeniem kwarantanny szczyt zakupowy następował w nich o 16.00. W tygodniu przed wprowadzeniem godzin dla seniorów, odnotowano dwa szczyty zakupowe: w okolicach 11:00 i 15:00. Kiedy już wprowadzono godziny dla seniorów, największe natężenie ruchu przesunęło się na 12:00 oraz 9:00. W pierwszym tygodniu maja, po zniesieniu godzin dla seniorów, zaobserwowano kolejną zmianę: szczyt zakupowy przesunął się ponownie na godz. 15:00.

KATEGORIA
LUDZIE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies