Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Pandemia nakręca sprzedaż online – ruch jest większy niż podczas Black Friday

Sprzedaż rośnie. Największym powodzeniem cieszyły się artykuły ochronne, ale także meble ogrodowe, grille oraz laptopy

Ruch w sklepach online w kwietniu był wyższy niż podczas ostatniego Black Friday – tak wynika z danych platformy Shoper obsługującej ponad 13 tys. sprzedawców internetowych w Polsce. Pandemia koronawirusa sprawiła, że sprzedaż w e-commerce utrzymuje się na wysokim poziomie prawie każdego dnia. Wyjątkiem był wielkanocny weekend.

Przeczytajcie także: Inpost wprowadza usługę multiskrytka

Black Friday, czyli listopadowy festiwal wyprzedaży, promocji i zakupów zazwyczaj przynosi rekordowe wyniki sprzedaży – nie tylko w internecie. Tak było również w roku 2019. Natomiast pandemia skłoniła Polaków do częstszego robienia zakupów online. W efekcie w pierwszy wtorek po Wielkanocy klienci sklepów Shoper złożyli w nich 10 proc. więcej zamówień niż w ubiegłoroczny Czarny Piątek.

Platforma Shoper uściśla, że większość sprzedawców internetowych nie odczuła zakupowej paniki, którą w sklepach stacjonarnych można było obserwować w marcu. W kolejnych tygodniach zaczęło się to jednak zmieniać, ponieważ ludzie zdali sobie sprawę z tego, że pandemia potrwa dłużej i przestali odkładać zakupy na później – zdecydowali się na zakupy w internecie. Dotyczy to m.in. ubrań, sprzętów domowych czy kosmetyków.

Przeczytajcie także: Black Friday i Cyber Monday nakręcają e-commerce

Zaskoczeniem nie powinny być informacje dotyczące hitów zakupowych w okresie wielkanocnym – wciąż największym powodzeniem cieszyły się artykuły ochronne, przede wszystkim rękawiczki i maseczki bawełniane. Klienci często kupowali także meble ogrodowe, grille oraz laptopy, co też można tłumaczyć pandemią i nakazem pozostania w domach. Warto podkreślić, że wbrew wcześniejszym obawom branża kurierska poradziła sobie z rosnącą liczbą przesyłek, a to jeszcze bardziej zachęca ludzi do zakupów online.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies