Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Black Friday i Cyber Monday nakręcają e-commerce. Tylko w poniedziałek Polacy wydali na zakupy internetowe 2 mld zł

W porównaniu z zeszłym rokiem znacznie wzrosła też wartość średniego koszyka zakupów

Maratony zakupowe cieszą się w Polsce coraz większym zainteresowaniem. Tak przynajmniej wynika ze statystyk opublikowanych właśnie przez KIR a dotyczących transakcyjności systemu szybkich płatności internetowych Paybynet, obsługiwanego przez tę firmę. W ostatni piątek, zwany czarnym oraz poniedziałek, zwany cyfrowym, dwa najpopularniejsze dni zakupów w okresie przedświątecznym, odnotowano rekordy liczby i wartości transakcji w Paybynet.

Przeczytajcie także: Medicover wprowadzi usługę mojeID

Z danych KIR wynika, że średnia wartość koszyka zakupów dokonanych online podczas tegorocznego Black Friday wyniosła ponad 225 zł. Dla porównania w roku ubiegłym było to średnio 190 zł. Wartość transakcji zrealizowanych w miniony piątek w systemie Paybynet wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem o 44 proc. Wiceprezes KIR Dariusz Marcjasz zwraca uwagę na rosnącą popularność Cyber Monday. W tym roku klienci wydawali tego dnia średnio 208 zł, czyli o 30 proc. więcej niż w roku 2018. Wedle szacunków, Polacy mieli tego dnia zrobić zakupy internetowe o wartości aż 2 mld zł.

Przeczytajcie także: Pekao wdraża system Express Elixir

Tej kwocie daleko oczywiście do wyników notowanych w USA czy w Chinach. Za Atlantykiem wartość sprzedaży online w Czarny Piątek wyniosła 7,4 mld dolarów. Z kolei w chiński Dzień Singla sprzedaż samej tylko Grupy Alibaba zbliżyła się do poziomu 40 mld dolarów. Co ciekawe, niektórzy zamierzają iść pod prąd i zakazać organizowania tego rodzaju świąt konsumpcjonizmu. Dyskusja taka toczy się obecnie m.in. we Francji. Sprawą ma się niebawem zająć francuski parlament. Wszystko oczywiście w trosce o środowisko naturalne. Zgodnie z zaleceniami naukowców im więcej ludzkość kupuje i produkuje, tym bardziej przyczynia się do efektu cieplarnianego.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies