Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Visa zakończyła przejmowanie części firmy Rambus. Wchłonęła jej działy zajmujące się tokenizacją i systemami biletowymi

Akwizycja ma pomóc organizacji w rozwoju tokenizacji na nowych rynkach

Visa poinformowała, że zakończyła przejęcie od firmy Rambus działów dostarczających usługi tokenizacji oraz zajmujących się systemami biletowymi w komunikacji publicznej. Organizacja podkreśla, że pozyskane nowe rozwiązania zapewnią przesyłanie danych w szybszy i bezpieczniejszy sposób. Zamierza dzięki temu rozwijać i wprowadzać tokenizację na nowych rynkach.

Przeczytajcie także: Jeszcze więcej tokenizacji w Visie

Przypomnę, że tokenizacja polega na zastąpieniu podczas zakupów na odległość numeru karty innym numerem, czyli tokenem. Taki token przypisany zostaje do jednego urządzenia, z którego wykonuje się płatności, albo jednego sklepu, z którego korzysta użytkownik karty. Nie może być wykorzystany w innym miejscu niż w tym, dla którego został nadany. Dzięki temu jego kradzież np. przez hakerów nie niesie ze sobą ryzyka utraty pieniędzy z rachunku karty.

Visa deklaruje, że nowymi technologiami tokenizacji obejmie teraz wszystkie rodzaje transakcji, w tym płatności kartowe oraz systemy płatnicze oparte o przelewy z rachunku. Organizacja rozwija w tym zakresie własny produkt o nazwie Visa Token Service. Jego zadaniem jest przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa i wygody transakcji w e-commerce i m-commerce. W przyszłości technologia może być używana w ramach Internetu Rzeczy (IoT), kiedy dane autoryzacyjne będą wykorzystywane do płatności realizowanych np. za pośrednictwem samochodów, inteligentnych okularów, połączonych z siecią urządzeń gospodarstwa domowego itp.

Przeczytajcie także: "Kliknij, aby zapłacić" – tak będziecie płacić w internecie

Oprócz technologii tokenizacyjnych Visa przejęła od Rambusa rozwiązania w obszarze cyfrowego biletowania w transporcie publicznym. W połączeniu ze skalą organizacji, która realizuje na świecie ok. 250 projektów związanych właśnie z branżą komunikacji zbiorowej, pozwoli to zaoferować nowe rodzaje płatności w tym obszarze.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies