Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Alior, Getin, Idea i resort finansów. Instytucje ostrzegają przed różnymi cyberatakami na klientów

Przestępcy m.in. przejmują kontrolę nad rachunkami osobistymi, a następnie kradną pieniądze

Kilka instytucji finansowych prawie równocześnie opublikowało ostrzeżenia przed nowymi atakami na użytkowników usług cyfrowych. Na stronie internetowej Ministerstwa Finansów pojawił się komunikat, w którym resort informuje o mailach rozsyłanych przez osoby podszywające się pod pracowników Krajowej Administracji Skarbowej. Nadawca przesyła fałszywą decyzję o zablokowaniu rachunku bankowego firmy a w rzeczywistości załącznik z wirusem.

Przeczytajcie także: Revolut ostrzega klientów przed atakami hakerów

Ministerstwo przypomina, że urzędy skarbowe nie rozsyłają tego typu wiadomości. Ostrzega też, że otwieranie linków lub załączników zamieszczonych w takich mailach, jak również wysyłanie odpowiedzi do nadawcy, jest niebezpieczne, ponieważ może spowodować zainfekowanie komputera szkodliwym oprogramowaniem i wykradzenie danych. Poniżej przykład takiego fałszywego maila.

Natomiast Getin i Idea Bank przestrzegają przed telefonami od osób, które podszywają się pod pracowników banków. Celem przestępców podczas rozmowy jest wyłudzenie kodów jednorazowych otrzymanych w wiadomości SMS. Banki zwracają uwagę, że ich pracownicy nigdy nie proszą o podanie kodów jednorazowych ani haseł do bankowości elektronicznej. Przypominają też, że jeśli ktoś otrzymał SMS do potwierdzenia dyspozycji, której nie zlecał, powinien skontaktować się z bankową infolinią.

Przeczytajcie także: Wyłudzacze kodów Blik wciąż groźni

Jeden z czytelników Cashless poinformował natomiast o ostrzeżeniu od firmy InPost, która w SMS-ach wysłanych do klientów napisała, że "w związku z falą fałszywych wiadomości wstrzymuje wysyłanie kodów odbiorów poprzez SMS-y" i radzi korzystać z jej aplikacji.

Przypomnę też, że Alior kilka dni temu ostrzegał przed oszustwami z wykorzystaniem kodów Blik. Chodzi o znany już od miesięcy mechanizm wyłudzenia, podczas którego cyfrowi złodzieje przejmują słabo zabezpieczone konta użytkowników mediów społecznościowych (np. na Facebooku), a następnie podszywają się pod nich i rozsyłają "pilną wiadomość o nagłej potrzebie przekazania gotówki" do znajomych ofiary, prosząc w nich o pożyczkę lub darowiznę za pomocą Blika.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies