Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Alior zmienia cenniki i regulaminy. Zdradza przy okazji nowości, jakie wkrótce wprowadzi: MojeID oraz wpłaty gotówki Blikiem

Zmianie ulegnie też cennik dla klientów biznesowych Aliora, którzy muszą się liczyć z wieloma podwyżkami opłat

Na stronie internetowej Aliora znajdziecie już nowe cenniki i regulaminy usług. Regulacje przeznaczone dla klientów indywidualnych zaczną obowiązywać 14 września bieżącego roku. Wcześniej, bo już 15 czerwca, wejdą w życie nowe zasady obowiązujące klientów biznesowych. Bank zaproponuje sporo nowych usług, ale także zmiany opłat. Wygląda też na to, że bank będzie stopniowo rezygnować z serwisu telefonicznego. Ale po kolei.

Jeżeli chodzi o dokumenty dla klientów biznesowych, znajdziecie w nich m.in. zapowiedź wprowadzenia kart wirtualnych (np. do płatności internetowych) oraz wielowalutowych. Z tych drugich od dłuższego już czasu mogą korzystać klienci indywidualni Aliora. Bank wprowadza także zarządzaną przez Mastercarda usługę o nazwie Smart Data, służącą raportowaniu transakcji dokonywanych za pomocą kart firmowych.

Przeczytajcie także: Bancovo rozszerza ofertę o faktoring

A reszta zmian to generalnie podwyżki. Klienci biznesowi Aliora muszą się zatem pogodzić ze wzrostem prowizji od płatności zagranicznych kartami debetowymi z 3 do 4 proc. oraz od wypłaty gotówki z bankomatu za granicą z 5 proc. min. 8 zł na 5 proc. min. 12 zł.

Alior podnosi też w wybranych pakietach opłaty za: SMS-y autoryzacyjne (do 30 groszy za sztukę), przelewy w walucie obcej (do 20 zł), przelewy zlecane w oddziałach (do 10 zł). Ponadto ujednolica np. opłaty za korzystanie z wszystkich pakietów oferowanych klientom firmowym przez były BPH do 25 zł miesięcznie. Do tego niektórzy klienci stracą możliwość składania zleceń stałych i przelewów przez serwis telefoniczny. Wygląda więc na to, że instytucja powoli będzie rezygnować z bankowości telefonicznej, o czym wcześniej zdecydował już m.in. ING Bank Śląski.

Przeczytajcie także: Pierwszy bank z Polski gotowy na PSD II

Jeżeli zaś chodzi o nowe dokumenty dla klientów indywidualnych, które zaczną obowiązywać we wrześniu, to znajdziecie tu m.in. zapowiedź wdrożenia usługi o nazwie MojeID. To system oferowany przez KIR i pozwalający na potwierdzanie tożsamości przy pomocy danych logowania na rachunek bankowy w zewnętrznych portalach, np. w sklepach internetowych czy na stronach dostawców mediów. Alior jest zdaje się pierwszym bankiem, który zapisy dotyczące MojeID wprowadził do swoich regulaminów.

Kolejna nowość to wpłaty gotówki przy pomocy kodów Blik. Zapis, dotyczący tej usługi, znajduje się w dokumentach Aliora od dłuższego czasu, ale klienci nie mogą jeszcze z niej korzystać. W ostatnim czasie kilka instytucji udostępniło lub wkrótce udostępni ją swoim klientom (np. BNP Paribas czy Getin). Być może doczekają się tego i klienci Aliora. Bank nie podaje w jakich wpłatomatach usługa będzie dostępna. Obecnie Alior współpracuje przy obsłudze transakcji gotówkowych z Euronetem i właścicielem sieci Planet Cash. Wiadomo, że usługa, przynajmniej na początku, będzie bezpłatna. W nowym regulaminie Aliora znalazły się także zapisy dotyczące komunikatów push generowanych przez aplikację mobilną a dotyczących transakcji na rachunkach.

To na razie tyle jeśli chodzi o nowości w ofercie Aliora, jakie udało mi się zidentyfikować podczas pobieżnej analizy nowych regulaminów i cenników banku. Jeżeli po dokładniejszej lekturze tych dokumentów znajdę tam jeszcze coś ciekawego, zaktualizuję tekst.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies