Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Pożyczki dla ubogich od Mastercarda i firmy Angaza. Pomoże technologia

Dzięki cyfrowym płatnościom mieszkańcy Afryki czy Ameryki Południowej będą mogli taniej spłacać w ratach produkty poprawiające komfort ich życia

Chodzi o takie przedmioty, jak baterie słoneczne, ekologiczne piece kuchenne czy pompy wodne. Wspólna oferta obejmuje technologię spółki Angaza do pomiaru i monitorowania używania tych produktów pod nazwą PAYG (pay-as-you-go) oraz rozwiązania Mastercard w zakresie płatności cyfrowych wykorzystujące kody QR. Według Mastercarda w praktyce oznacza to, iż ubodzy ludzie "będą płacić tylko za to, z czego faktycznie korzystają".
Przeczytajcie także: Co zagra terminal po płatności kartą Mastercard?
Model biznesowy i technologia firmy Angaza polegają na tym, że kluczowe dla poprawy jakości życia w tzw. Trzecim Świecie produkty mogą być sprzedawane przy niskim koszcie początkowym. Konsumenci następnie spłacają je w małych ratach rozłożonych w czasie tak, by było na nie stać nawet ludzi dysponujących budżetem w wysokości dwóch dolarów dziennie. Angaza podkreśla, że z jej oferty skorzystało już ponad 5 mln osób.
Obecnie większość płatności na platformie Angaza jest dokonywana gotówką lub za pomocą telefonów komórkowych. Dzięki współpracy z Mastercardem spadną koszty obsługi tych pożyczek. Poza tym dane o dokonanych płatnościach pozwolą stworzyć historię kredytową klientów, co wcześniej było niemożliwe. - Dzięki tym danym dostawcy usług finansowych mogą wspierać osoby, które dawniej miały ograniczony dostęp do ich oferty, co pozwala na zmniejszenie problemu wykluczenia finansowego - podkreśla Mastercard.
Przeczytajcie także: Rok 2019 kluczowy dla przyszłości płatności w e-commerce

Obie firmy deklarują, że zadowolone są z pierwszych wdrożeń wspólnych rozwiązań technologicznych zastosowanych w Nigerii i Ugandzie. Teraz chcą je wprowadzić do kolejnych krajów Afryki oraz do Ameryki Południowej.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies