Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Integracja cyfrowej tożsamości z płatnościami. To jedno z zadań stojących przed nowoczesnymi miastami

Rekomendacje działań dla władz miejskich znalazły się w zaprezentowanym dziś raporcie Visy i Uniwersytetu Stanforda

Przedstawiciele Visy i Uniwersytetu Stanforda podczas odbywającego się w Barcelonie Mobile World Congress zaprezentowali wyniki badania "Przyszłość transportu: mobilność w dobie megamiast". Badanie zostało przeprowadzone na 19 tys. respondentów z 19 krajów na całym świecie. Pokazuje główne trendy i wyzwania związane z rozwojem transportu w dużych miastach.

Badanie pozwoliło zidentyfikować główne trendy związane z rozwojem transportu w miastach. Pierwszy z nich dotyczy czasu dojazdu do pracy, który wydłuża się – tak twierdzi 46 proc. badanych. 52 proc. z nich niezadowolonych jest z komunikacji miejskiej a 37 proc. respondentów spodziewa się, że w następnych pięciu latach czas poruszania się po miastach jeszcze się wydłuży.

Jeśli chodzi o korzystanie z prywatnego samochodu, to pozostaje on głównym środkiem transportu wykorzystywanym do poruszania się w celach zawodowych i prywatnych. Najbardziej nielubianą częścią podróży autem jest szukanie miejsca do parkowania. Uważa tak 64 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazło się ryzyko otrzymania mandatu w razie parkowania po upłynięciu opłaconego czasu postoju.

Przeczytajcie także: Visa Checkout dostępna w serwisie Cinkciarza

Z transportu publicznego do dojazdów do pracy albo szkoły korzysta 44 proc. uczestników badania. Nieco więcej, bo 54 proc. respondentów korzysta z autobusu miejskiego czy tramwaju podczas wypadów do miasta po pracy, np. do restauracji albo kina. Na chęć podróżowania takim transportem wpływ mają płatności – gdyby były prostsze wykorzystanie komunikacji publicznej zwiększyłoby się o 27 proc. Największym problemem związanym z regulowaniem należności za przejazdy jest konieczność posiadania różnych rodzajów biletów na różne środki transportu (47 proc.).

Natomiast 44 proc. respondentów twierdzi, że największym problemem związanym z płatnościami w poruszaniu się po mieście jest brak informacji o kwocie, którą trzeba zapłacić, by zaparkować auto. Dla 41 proc. badanych najbardziej kłopotliwa jest konieczność płacenia za bilet gotówką. Z kolei 35 proc. chętnie skorzystałoby z aplikacji, która jednocześnie wskazywałaby miejsca do parkowania i umożliwiałaby płacenie za paliwo. .

Na podstawie wyników badania Visa przygotowała kilka rekomendacji kierowanych do władz dużych miast. Po pierwsze aglomeracje powinny zainwestować w infrastrukturę do transmisji danych w czasie rzeczywistym. Pozwala ona ludziom udzielać wskazówek przy planowaniu podróży, a także dostarczyć miastom wiedzę umożliwiającą dostosowanie usług do zmieniającego się zapotrzebowania.

Przeczytajcie także: Rekordowa popularność płatności zbliżeniowych

Władze miejskie i urbaniści powinni nawiązać współpracę z think tankami, firmami motoryzacyjnymi i technologicznymi, a także dostawcami usług płatniczych, takimi jak Visa w celu usprawnienia płatności. W związku z tym, że podczas jednej podróży korzystać się będzie z różnych środków transportu (np. samochód, metro i rower), konieczne staje się stworzenie prostego i płynnego sposobu płatności. Ważne będzie także zintegrowanie poświadczania tożsamości w cyfrowym świecie z płatnością, aby sama transakcja jak i potwierdzanie tożsamości przebiegały w sposób prosty i sprawny.

Autorzy badania wskazali ponadto, że przy projektowaniu rozwiązań wszyscy uczestnicy ekosystemu transportowego powinni kształtować swoje koncepcje w taki sposób, aby uwzględnić potrzeby i możliwości wszystkich mieszkańców. A więc także osób starszych oraz niemających dostępu lub mających ograniczony dostęp do usług finansowych. Dzięki temu będzie można zapobiec wykluczeniu niektórych grup społecznych.

Zdaniem Visy miasta i korporacje powinny nawiązać współpracę, która pozwoli im poszerzyć zakres wiedzy przydatnej w planowaniu. Sztuczna inteligencja oraz big data mogą zostać wykorzystane do analizy danych o konsumpcji, przemieszczaniu się i zmieniających się trendach. Pozwoli to szybciej rozpoznawać potrzeby, a miasta zyskają wiedzę przydatną przy planowaniu.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies