Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
A w kartach kredytowych nadal bryndza. W ubiegłym roku znów spadła liczba wydanych plastików

Najnowszy raport BIK potwierdza stabilizację rynku nowych kart kredytowych na poziomie około 1 mln rocznie

Według przedstawionych dziś danych Biura Informacji Kredytowej w całym ubiegłym roku przybyło na polskim rynku dokładnie 1 mln 9 tys. sztuk kart kredytowych. To spadek o 0,6 proc. w porównaniu do roku 2017 (1 mln 15 tys. sztuk).
Przeczytajcie także: Liczba kart kredytowych wydanych przez banki wzrosła drugi miesiąc z rzędu
W ujęciu wartości przyznanych limitów kredytowych w rachunkach kart zanotowano nieznaczny, ale jednak wzrost – o 2,2 proc. do 5,8 mld zł ( z 5,7 mld zł w 2017 r.). Eksperci BIK przewidują w tym roku kontynuację trendu, widocznego już od lat – nieznacznie spadać ma liczba wydawanych kart przy jednoczesnym, także nieznacznym, wzroście wartości przyznawanych za ich pomocą kredytów.

Jednym z czynników tego zjawiska jest polityka wydawców kart. – Część banków zrezygnowała ze współpracy z sieciami handlowymi, gdzie finansowała zakupy klientów udzielając kredytów na wydawanych kartach – mówi prezes BIK Mariusz Cholewa. Jego zdaniem żadnego załamania w kartach kredytowych w tym roku raczej nie będzie, ale trudno też patrzeć na ten fragment rynku optymistycznie.
Przeczytajcie także: Czy klienci banków spółdzielczych polubią luksusowe karty?

Według danych BIK w sumie Polacy mają w portfelach i szufladach 6,3 mln kart kredytowych, z czego około 40 proc. (2,5 mln) to karty nieaktywne i nieużywane. W przypadku tych używanych nie ma natomiast większego problemu z ich spłacalnością. Tylko 3,5 proc. tego portfela (w ujęciu wartościowym) to kredyty przeterminowane, ze spłatą których klienci mają problem.
KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies