Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Kolejny fintech rzuca rękawicę bankom. Amerykański Square wydaje kartę debetową dla small biznesu

Firma, która jako jedna z pierwszych wprowadziła mPOS, coraz śmielej oferuje produkty bankowe

Square nie ukrywa, że jego nowy produkt ma zachęcić akceptantów do pozostawienia pieniędzy w jego systemie. Spółka deklaruje, że Square Card można używać wszędzie tam, gdzie akceptowane są karty debetowe Mastercard. Karta ma zachęcać również do wykonywania transakcji w gronie małych firm, poprzez rabat 2,75 proc. przyznawany na zakupy u innych sprzedawców korzystających z usług Square.
Przeczytajcie także: Square chce się załapać na zbliżeniową rewolucję

Prezes i założyciel fintechu Jack Dorsey argumentuje, że karta da małym firmom większą elastyczność i szybkość w dostępie do pieniędzy oraz sprawniejsze zarządzanie nimi. Eliminuje bowiem czas potrzebny na trwające nawet kilka dni, bankowe procedury między sprzedażą towaru czy usługi, a przelewem do banku i udostępnieniem pieniędzy.

Ponieważ fintech nie może przyjmować depozytów, dopóki nie otrzyma odpowiednich zezwoleń od amerykańskiego regulatora, Square współpracuje z Sutton Bank, który formalnie będzie przechowywać i ubezpieczać fundusze klientów. Jednocześnie Square złożył wniosek o zgodę na działalność depozytową. Poprzez Square Capital spółka wcześniej wprowadziła też inne produkty bankowe - pożyczki dla małych firm i możliwość ich spłaty w ratach.

Przeczytajcie także: Oto najbardziej bezgotówkowe miasta w Polsce
Square uważany jest za prekursora mPOS-a, czyli urządzenia, które po połączeniu ze smartfonem staje się terminalem płatniczym. Gdy kilka lat temu wprowadzał na rynek swój pierwszy produkt, była to niewielka i tania nakładka podłączana przez gniazdo słuchawkowe do telefonu i pozwalająca na akceptację płatności kartami z paskiem magnetycznym. Urządzenie odniosło wielki sukces w Stanach Zjednoczonych, gdzie wciąż do większości transakcji używa się kart paskowych, a nie z chipem. Potem firma rozszerzyła ofertę na płatności zbliżeniowe, także te dokonywane za pomocą telefonu.
KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies