Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Wypłata z bankomatu "na twarz". Australijski bank testuje nową technologię

National Australia Bank wraz z Microsoftem opracowuje technologię, która pozwala na wypłatę pieniędzy z bankomatu dzięki rozpoznawaniu twarzy, bez konieczności używania karty czy smartfonu

Rozwiązanie oparte jest o stworzoną przez Microsoft technologię Azure Cognitive Services, która wykorzystuje sztuczną inteligencję i dane zapisane w chmurze. Twórcy podkreślają, że system nie magazynuje obrazów twarzy klientów, a jedynie parametry biometryczne, które są bezpiecznie przechowywane na platformie chmurowej. Jak informuje portal Finextra, prace na razie są na etapie proof-of-concept czyli pierwszych testów, które mają potwierdzić użyteczność i bezpieczeństwo tej technologii.
Przeczytajcie także: Kolejny bank rozpoczyna testy wideoweryfikacji
Na konferencji bankowo-technologicznej Sibos w Sydney National Australia Bank zaprezentował prototyp bankomatu rozpoznającego twarz. Celem banku jest stworzenie urządzenia, które wypłaci właściwej osobie pieniądze tylko dzięki jej zidentyfikowaniu i użyciu kodu PIN. Szef Technologii i Operacji Bankowych NAB podkreślał, że ta koncepcja jest "spojrzeniem na to, jak w przyszłości klienci uzyskują dostęp do produktów i usług bankowych". – Banki muszą być prostsze i szybsze dla klientów; dostarczać wygodne dla nich rozwiązania – podkreślił. Szef australijskiego oddziału Microsoftu Steven Worrall stwierdził, że przetwarzanie danych w chmurze i sztuczna inteligencja będą podstawą do opracowania i szybkiego wdrożenia nowej generacji bezpiecznych usług finansowych, które banki będą oferować w przyszłości.
Przeczytajcie także: Zapomnieliście podpisać kartę? W przyszłym roku nie będzie takiej konieczności
Australijski bank przyznał, że projekt rozpoznawania twarzy w bankomacie został wykonany w dwa miesiące w laboratorium technologicznym firmy. Zapewnił też, że wszystkie testowe dane biometryczne zostaną usunięte po zakończeniu fazy eksperymentalnej, a w jej trakcie będą wykorzystywane tylko i wyłącznie w celu dopracowania procesu uwierzytelnienia klienta.
Źródło: Finextra
KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies