Umożliwić to ma m.in. rozwój aplikacji mobilnej oraz usług wykorzystujących sztuczną inteligencję
Podczas czwartkowej konferencji prasowej, 11 grudnia 2025 r. zarząd BNP Paribas Bank Polska przedstawił strategię na lata 2026-2030. Wśród najważniejszych celów, jakie chce osiągnąć dzięki jej realizacji, można wymienić m.in. powiększenie bazy klientów detalicznych o 1 mln, czy osiągnięcie 10 proc. udziału w rynku kredytów korporacyjnych. Bank zamierza też regularnie wypłacać dywidendę, na którą docelowo chce przeznaczać 75 proc. zysku netto.
Czytelników cashless.pl zapewne interesują plany, jakie bank ma w zakresie rozwoju aplikacji mobilnej i innych usług elektronicznych oraz metod, jakimi chce pozyskać nowych klientów. Wśród rozwijanych usług ma być m.in. wirtualny asystent oparty o technologię AI. Dzięki niemu klient będzie mógł załatwić więcej spraw zdalnie, bez konieczności udania się do oddziału. Poza tym, aplikacja ma być coraz bardziej dostosowana do potrzeb użytkowników, co ma wspierać sprzedaż dotychczasowym klientom nowych produktów w tzw. cross-sellingu.
Z ciekawostek, jakie usłyszałem podczas dzisiejszej konferencji prasowej, warto odnotować, że BNP Paribas nie dał się porwać modzie na cyfrową hipotekę. Zarząd zadeklarował, że nie pracuje nad takim rozwiązaniem. Zdaniem przedstawicieli banku, w przypadku tak dużego zobowiązania, sam proces zawarcia kredytu nie jest dla klientów wyzwaniem, a czynnikiem decydującym o zaciągnięciu kredytu jest cena. Pod tym względem instytucja przyjęła zupełnie inne podejście niż konkurenci. W ostatnich tygodniach o pracach nad cyfrową hipoteką poinformował ING Bank Śląski, o czym przeczytacie tutaj. mBank niedawno rozszerzył swoją cyfrową hipotekę o zakup nieruchomości z rynku wtórnego. Najbardziej zaawnasowany w tym obszarze jest zaś praawdopodobnie PKO BP.